شماره خبر : 22663
منتشر شده در مورخ : ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
ساعت : 14:39
فرار مالیاتی اصناف خوزستان به سبک کارت به کارت پول و دریافت وجه نقد

فرار مالیاتی اصناف خوزستان به سبک کارت به کارت پول و دریافت وجه نقد

 

برخی فروشندگان صنف های مختلف برای فرار از پرداخت مالیات، خریداران را مجبور به کارت به کارت پول و یا پرداخت وجه نقد می کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، مدتهاست وقتی برای خرید به بازار می‌رویم و به اصناف مختلف مراجعه می‌کنیم، برخی از آن‌ها مشتریان را مجبور به کارت به کارت پول و یا پرداخت وجه نقد می‌کنند.

این کار به مشاغل آزاد محدود نمی‌شود و در بسیاری از مطب‌های پزشکان نیز ویزیت را به صورت نقد دریافت کرده و یا شماره کارت برای دریافت هزینه اعلام می‌کنند، این درحالی است که صاحبان مشاغل کد اقتصادی دارند و به هر گونه‌ای باید مالیات عادلانه پرداخت شود.

این اقدام از نظر قانون فرار مالیاتی است و مردم می‌گویند باید همه عادلانه مالیات را پرداخت کنند و فروشندگان به خاطر منافع مردم، سوءاستفاده نکنند.

معاون درآمد‌های مالیاتی مودیان بزرگ اداره کل امور مالیاتی خوزستان می‌گوید: این کار فروشندگان فقط یک عمل برای پرداخت نکردن مالیات نیست، بلکه مشتریان نیز متضرر می‌شوند.

محمدعلی عیسی پور عسکری افزود: با پرداخت هزینه‌ها از سوی مشتریان به وسیله کارت به کارت، ۹ درصد مالیات از سوی خریداران پرداخت می‌شود، اما به حساب امور مالیاتی واریز نمی‌شود، به عبارتی دیگر فروشندگان با این کار حق و حقوق مردم و دولت را ضایع و به جیب خود واریز می‌کند.

وی ادامه داد: براساس ماده ۲ فصل دوم پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، همه اشخاص در واحد‌های صنفی موظف به ثبت نام و عضویت در سامانه مودیان و همچنین موظف به استفاده از پایانه‌های فروشگاهی هستند.

عیسی پور عسکری با بیان اینکه کارت به کارت شدن مبالغ به معنای موفقیت در فرار مالیاتی نیست، اضافه کرد: در آینده با ردیابی حساب‌های بانکی، با متخلفان برخورد خواهد شد.

به گفته معاون درآمد‌های مالیاتی مودیان بزرگ اداره کل امور مالیاتی خوزستان؛ مردم می‌توانند تخلف‌های اصناف در زمینه استفاده نکردن از دستگاه‌های کارتخوان و اجبار برای کارت به کارت کردن را از طریق سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۷۲۲۸۷، مرکز ارتباط مردمی ۱۵۲۶ و تلفن گویای ۳۳۳۳۷۷۵۵ گزارش دهند.

برچسب ها : فرار مالیاتی فرار مالیاتی اصناف خوزستان کارت به کارت