شماره خبر : 22683
منتشر شده در مورخ : ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
ساعت : 12:48
تدوین شیوه‌نامه مقابله با گرما در خوزستان

تدوین شیوه‌نامه مقابله با گرما در خوزستان

 

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز؛ با تشکیل کارگروه، شیوه‌نامه مقابله با گرما در خوزستان تدوین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، دکتر پژمان بختیاری‌نیا به وقوع دما‌های ۴۹ درجه بالاتر در خوزستان و تاثیر گرمای زیاد بر سلامت، در خصوص نحوه اعلام تعطیلی در این شرایط اشاره کرد و گفت: هیچ قانونی برای درخواست تعطیلی از سوی بهداشت نداریم و در هیچ قانونی به تعطیلی در دمای خاصی اشاره نشده است.

وی با بیان اینکه به صورت خودجوش کارگروهی با حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و کارشناسان خبره در خصوص مقابله با گرمای هوا تشکیل شده است، افزود: این کارگروه در حال تنظیم شیوه‌نامه بومی خوزستان در حوزه‌های مختلف اعم از؛ درمان، اورژانس و بهداشت در خصوص گرما است.  

به گفته دکتر بختیاری نیا؛ بر اساس این شیوه‌نامه آموزش‌ها به مردم ارائه و آمادگی‌های لازم در واحد‌های مختلف ایجاد خواهد شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز می‌گوید: در این کارگروه در حال بررسی هستند که اگر مقالات علمی در مورد تعطیلی در شرایط گرما پیدا کنند به استناد این مقالات بتوانند معیار‌هایی برای تعطیلی پیشنهاد دهند.

برچسب ها : تدوین شیوه‌نامه مقابله با گرما در خوزستان گرما خوزستان