شماره خبر : 22726
منتشر شده در مورخ : ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
ساعت : 14:13
افزایش مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر

افزایش مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر

 

حقوق مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خوزستان ۲۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان ، سرپرست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خوزستان گفت :  یکی از مهمترین مسئولیت های دولت ها تامین رفاه و آسایش شهروندان است و مهمترین ابزار آنها برای اجرای این مهم، صندوق های بازنشستگی هستند.

سید صادق سلطان ابراهیمی افزود : در اواخر سال ۱۳۸۳ و با تصویب مجلس و هیات دولت، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر  با هدف، پوشش بیمه جامعه هدف خود تشکیل و آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد :  برای ارایه خدمات به بیمه شدگان و مستمری بگیران، ۵۵ کارگزار فعال در سطح استان مشغول خدمت رسانی به جامعه هدف هستند که در نظر داریم در سال جاری به منظور صیانت از حق بیمه شدگان، با رصد، پایش و نظارت بر عملکرد این کارگزاری ها همه کارها به صورت بر خط انجام شود.

سرپرست  صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر  خوزستان با اشاره به اینکه ۱۰۵ هزار عضو دارد، بیان کرد : ۵۰ هزار نفر از این تعداد بیمه پرداز فعال و  ۸ هزار نفر مستمری بگیر می باشند .

سلطان ابراهیمی  از افزایش  ۲۰ درصدی حقوق مستمری بگیران این صندوق خبر داد و گفت:  دو سوم حق بیمه اعضا در این صندوق را دولت پرداخت میکند؛ کمترین حق بیمه در این صندوق برای یکسال ۷۵۰ هزار تومان و سقف آن سه میلیون و ۶۰ هزار تومان است که البته قابلیت پرداخت به صورت اقساط را نیز برای اعضا فراهم کرده است.

 

برچسب ها : مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر