شماره خبر : 22781
منتشر شده در مورخ : ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
ساعت : 16:13
بررسی مشکل کمبود شیر خشک در داروخانه‌های خوزستان

بررسی مشکل کمبود شیر خشک در داروخانه‌های خوزستان

 

مشکل کمبود شیر خشک در داروخانه‌های خوزستان باحضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان و متولیان تامین این محصول مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، کاهش عرضه شیر خشک از ماه‌های قبل تاکنون سبب بروز مشکلات جدی برای خانواده‌های دارای نوزادان شیرخوار شده است.

به همین دلیل جلسه‌ای باحضور صادق جعفری چگنی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان و متولیان تامین و توزیع شیر خشک و دارو به منظور بررسی دلیل کمبود این مکمل غذایی برگزار شد.

دکتر مسعود مهدوی نیا، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز پس از مشکلاتی که درخصوص تامین ماده اولیه و تولید شیر خشک در کشور به وجود آمد، در همه استان‌های کشور و از جمله خوزستان، سهمیه این مکمل غذایی کاهش یافت.

وی میانگین نیاز استان خوزستان به شیر خشک را ۵۰۰ هزار قوطی اعلام کرد و افزود: حدود ۳۵۰ هزار قوطی آن در حال تامین است و این موضوع بخشی از نیاز استان را تامین خواهد کرد.

دکتر مهدوی نیا می‌گوید: رغبت مردم نسبت به استفاده از یک نوع محصول تجاری سبب تشدید موضوع کمبود شیر خشک در استان شده است.

صادق جعفری چگنی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان گفت: کمبود شیر خشک در سراسر کشور وجود دارد و رفع موضوع در سطح ملی در حال پیگیری است.

وی موانع و مشکلات در سطح خوزستان را از جمله دلایل کمبود شیر خشک در استان عنوان کرد و افزود: یکی از این مشکلات این است که در سال‌های قبل در حوزه صنایع دارویی باوجود سرانه ۶ درصد مصرف کل کشور، کار نشده است.

جعفری چگنی جمعیت مصرف کننده و ذائقه خاص نسبت به برخی از محصولات تجاری را از دیگر دلایل بروز مشکلات با کمبود شیرخشک در سطح کشور برشمرد.

به گفته تولیدکننده شیر خشک نان، این محصول ۸۰ درصد مصرف استان خوزستان را به خود اختصاص داده است، این درحالی است که در ۱۶ ماه اخیر تولید این محصول پرطرفدار ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش داشته است.

افزایش تولید شیر خشک نان و واردات این محصول از جمله راهکار‌های موثر برای رفع مشکل کمبود این مکمل غذایی است.

به گفته کارشناسان؛ کیفیت همه شیر خشک‌های موجود در داروخانه‌ها یکسان است و خانواده‌ها نباید به نوع خاصی از آن وابستگی داشته باشند تا در چنین مواقعی دچار مشکل نشوند.

برچسب ها : کمبود شیر خشک شیر خشک داروخانه‌های خوزستان خوزستان