شماره خبر : 22831
منتشر شده در مورخ : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
ساعت : 16:3
ساخت ۱۴۰ هزار مسکن حمایتی در خوزستان

ساخت ۱۴۰ هزار مسکن حمایتی در خوزستان

 

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان: ۱۴۰ هزار مسکن حمایتی در خوزستان ساخته‌ می شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان ،  مسعود بیات منش  گفت:  در طرح حمایتی، دولت زمین لازم را به صورت رایگان و اجاره ۹۹ ساله در اختیار قرار می‌دهد و بخش از هزینه‌های ساخت توسط متقاضی و بخش دیگر از طریق دریافت تسهیلات انجام می‌شود.ساخت ۱۴۰ هزار مسکن حمایتی در خوزستان

وی افزود: ۵۰ درصد از سهم استان در طرح نهضت ملی مسکن  مربوط به مسکن حمایتی می‌باشد که براساس آن ۱۴۰ هزار واحد در خوزستان ساخته می‌شود. مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد:  برای اجرای این طرح  ۴ هزار هکتار زمین با اعتبار ۳۰۰ هزار میلیارد ریال نیاز است که ۲ هزار هکتار آن شناسایی شده و بخش دیگر آن از طریق مولدسازی تامین خواهد شد تا به مردم فشاری وارد نشود.

بیات منش بیان کرد:  در بحث مسکن حمایتی با مشکل مواجه است که با هم‌افزایی بین دستگاه‌ها، می‌توان ظرف یک سال عقب افتادگی‌ها را جبران کرد.

وی گفت:   تمایل مردم استان به خانه‌های ویلایی بیشتر است لذا بنا داریم از الگو‌های ویلایی‌سازی و تراکم پایین به جای آپارتمان استفاده کنیم.  

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره  به طرح مسکن مهر افزود:  استان خوزستان در طرح مسکن مهر جزو ضعیف‌ترین استان‌ها بوده و بیشترین طرح  باقیمانده از مسکن مهر (۱۷ هزار واحد) در خوزستان است که باید این موضوع ساماندهی شود.  

برچسب ها : خوزستان مسکن مسکن حمایتی