شماره خبر : 22881
منتشر شده در مورخ : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
ساعت : 15:7
برای خدمات رسانی به زائران حسینی؛ ایجاد تونل سرد در پایانه‌های مرزی خوزستان

برای خدمات رسانی به زائران حسینی؛ ایجاد تونل سرد در پایانه‌های مرزی خوزستان

 

اهواز- ایرنا- مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: تونل‌های سرد برای رفاه حال زائران حسینی در پایانه‌های مرزی چذابه و شلمچه ایجاد شده‌اند.

وحید شعبانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با توجه به شدت گرما و احتمال گرمازدگی زائران تونل‌های سرد در پایانه‌های مرزی استان خوزستان ایجاد شده‌اند تا مسافران با عبور از این تونل‌ها شرایط بهتر جسمی را برای ادامه مسیر داشته باشند.

وی از مسافران درخواست کرد ضمن توجه به توصیه‌های کادر درمان و بهداشت، بسته‌های آموزشی که برای حفظ سلامت آن‌ها تهیه شده را مطالعه کنند.

شعبانی گفت: خدمات بهداشتی و درمانی در پایانه‌های مرزی استان و در مسیرهای نجف، کربلا، سامرا و کاظمین توسط هلال احمر خوزستان ارائه می‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: خوشبختانه با کمک کادر بهداشت و درمان استان‌های بصره و میسان عراق پوشش بهداشتی و امدادی خوبی در مسیر زائران حسینی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه آموزش همگانی از دیگر اقدامات این جمعیت در مراسم اربعین حسینی است، افزود: آموزش کمک‌های اولیه، مقابله با گرمازدگی و رعایت نکات بهداشتی به زائران و موکب داران از سوی امدادگران این‌ جمعیت ارائه می‌شود.

شعبانی با بیان اینکه خدمات امداد و نجات هلال احمر در طول مسیر طریق الحسین ارائه می‌شود، اظهارکرد: ۲۲ پایگاه بین شهری و ۱۵ پست موقت برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی ایجاد شده تا در هنگام بروز حادثه در کمترین زمان خدمات رسانی انجام شود.

به گزارش ایرنا، طبق اعلام هلال احمر خوزستان سال گذشته ۹۰ زائر اربعین حسینی آسیب دیده توسط هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند.

خوزستان به واسطه هم مرز بودن با کشور عراق هر سال میزبان برگزاری مراسم با شکوه اربعین حسینی است.

برچسب ها : خوزستان اربعین جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران