شماره خبر : 22928
منتشر شده در مورخ : ۱ شهریور ۱۴۰۲
ساعت : 14:58
بهره برداری از طرح های عمرانی در بخش آب شهری و روستایی خوزستان

بهره برداری از طرح های عمرانی در بخش آب شهری و روستایی خوزستان

 

همزمان با هفته دولت ۷۴ طرح عمرانی در بخش آب شهری و روستایی در خوزستان به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما استان خوزستان ، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: بخش عمده‌ای از اعتبارات هزینه شده برای اجرای طرح ها را از محل اعتبارات ملی و استانی دانست و اظهار داشت :با بهره برداری از این طرح ها، ۵۸۹  هزار و ۶۹۱ نفر از خدمات ارایه شده در این ارتباط بهره‌مند خواهند شد.بهره برداری از طرح های عمرانی در بخش آب شهری و روستایی خوزستان

کرمی نژاد افزود: بهره برداری از ۶۰  طرح آبرسانی و ۱۴ طرح فاضلاب از جمله مواردی هستند که در این هفته به بهره برداری می‌رسد.
 
رئیس هیئت مدیره آبفای استان طرح های افتتاح شده در هفته دولت را شامل احداث و اجرای خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، احداث و بازسازی مخازن ذخیره آب، خرید، نصب و راه اندازی دستگاه حذف کدورت آب، حفر و تجهیز چاه‌ها و خطوط انتقال آب، احداث و تکمیل ایستگاه پمپاژ، و  اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب در شهر‌ها و روستا‌ها عنوان کرد.
 
وی تاکید کرد: در بخش آبرسانی شهری ۲۸ طرح در ۱۴ شهرستان با اعتبار ۲ هزار و ۳۳۳ میلیارد ریال و در بخش آبرسانی روستایی ۳۲ طرح در ۱۶۲ روستا با ارزش ریالی ۳ هزار و ۲۱۹ میلیارد وارد مدار بهره برداری می‌شوند.
 
کرمی نژاد طرح های هفته دولت این شرکت را مربوط به شهر‌های آبادان، رامهرمز، آغاجاری، باغملک، ایذه، خرمشهر، اندیمشک، دزفول، امیدیه، دشت آزادگان، هفتکل، اندیکا، مسجدسلیمان و اهواز عنوان کرد.
 
وی با اشاره به اینکه در هفته دولت با اجرای طرح های عمرانی ساکنین  ۱۶۲ روستا از از خدمات ارایه شده در این ارتباط برخوردار خواهند شد، این طرح ها را مربوط به روستا‌های رامهرمز، حمیدیه، اهواز، ایذه، باغملک، اندیکا، هندیجان، مسجدسلیمان، دزفول، گتوند، شوشتر، دشت آزادگان، هویزه، آغاجاری و دزپارت، بهبهان و باوی دانست.
 
وی ادامه داد: در اجرای ۶۰ طرح عمرانی در بخش آب شهری و روستایی خوزستان، ۴/۱۰۸ کیلومتر شبکه توزیع و خطوط انتقال، ۸ باب احداث و بازسازی مخازن ذخیره آب،  حفر و تجهیز ۱۳ چاه و نصب و راه اندازی ۱ دستگاه حذف کدورت آب با ظرفیت هزار و ۵۰۰ مترکعب در شبانه روز در ۱۴ شهرستان و اجرای ۱۹۵ کیلومتر خطوط انتقال،  احداث ۵ باب مخزن ذخیره آب،  حفر چاه و تجهیز چاه‌ها و خطوط انتقال  ۱۹ مورد،   احداث و تکمیل ۷ مورد ایستگاه پمپاژ و اصلاح و توسعه ۴۷ کیلومتر شبکه توزیع  در ۱۶۲ روستا به بهره برداری‌ می‌رسند.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان اظهار داشت: در بخش فاضلاب  ۱۴ طرح در ۱۰ شهر با اعتبار ۵ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال در شهر‌های خرمشهر، دزفول، رامهرمز، مسجدسلیمان، شوشتر، بهبهان، شادگان، امیدیه، بندرامام و اهواز وارد مدار بهره برداری می‌شوند.
 
وی ادامه داد: در اجرای ۱۴ طرح عمرانی در بخش فاضلاب شهری خوزستان، اجرای ۷۱  کیلومتر خطوط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب، احداث و تکمیل ۲ باب ایستگاه پمپاژ و نصب ۷۱ هزار و ۶۵۵ فقره انشعاب فاضلاب در ۱۰ شهر استان به بهره برداری‌ می‌رسند.
 
گفتنی است: شرکت آب و فاضلاب خوزستان، در زمان حاضر به ۸۶ شهر به ۴ میلیون و ۹۳۰ هزار نفر خدمات ارائه می‌کند که پوششی صدردرصدی در این بخش آب شهری و پوشش بیش از ۷۷ درصدی در بخش آب روستایی و پوشش ۵۷ درصدی در بخش فاضلاب دارد.


کپی لینک

برچسب ها : طرح های عمرانی در بخش آب شهری و روستایی خوزستان آب شهری و روستایی خوزستان خوزستان