شماره خبر : 22930
منتشر شده در مورخ : ۱ شهریور ۱۴۰۲
ساعت : 15:8
ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان از سوی نیروی انتظامی خوزستان

ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان از سوی نیروی انتظامی خوزستان

 
 
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خوزستان در خصوص عملکرد و خدمات «مرکز مشاوره آرامش»، به عنوان یکی از ادارات تخصصی این معاونت در گفتگو با خبرنگار نور خوزستان، به این موضوع اشاره کرد و افزود:  هدف از راه‌اندازی حوزه مشاوره و مددکاری در پلیس، کمک به تحکیم بنیان خانواده و بسط و گسترش سلامت روانی، اجتماعی و پیشگیری از آسیب¬های اجتماعی است.
او افزود: در حال حاضر دوایر اجتماعی در کلانتری¬های استان و مرکز مشاوره در معاونت اجتماعی از حضور روانشناس، مشاور و مددکار بهره¬مند بوده و در حال ارائه خدمات روانشناختی، مشاوره¬ای و مددکاری به¬صورت رایگان به مردم هستند.
 معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان، در تشریح اقدامات 4 ماهه حوزه مشاوره و مددکاری پلیس در سال جاری نیز گفت: در 4 ماهه¬ی نخست سال ۱۴۰۲، قریب 22 هزار خدمت مشاوره¬ای در مرکز مشاوره و دوایر اجتماعی کلانتری¬ها به مردم عزیز، ارائه شده که در همین رابطه بیش از 75 درصد پرونده¬ها منجر به مصالحه شده است.
 وی خاطر نشان کرد: مبتنی بر جمع¬بندی داده¬های حاصل از خدمات روانشناختی، مددکاری و مشاوره¬ای پلیس، اطلس آسیب¬های روانی اجتماعی به تفکیک شهرستان و منطقه‌ای تهیه و در برنامه‌ریزی¬های آینده¬نگرانه مورد بهره¬برداری قرار می¬گیرد.
دکتر عبداللهی، با بیان اینکه ایجاد همدلی، تقویت اعتماد در بطن خانواده‌ها، استمرار آموزش‌های مورد نیاز و تعاملی افراد جامعه، پیشگیری و کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی و گسترش احساس امنیت واقعی در جامعه از اهداف دیگر مشاوران پلیس است، تصریح کرد: مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی خوزستان در اهواز، بلوارگلستان، جنب صدا و سیمای مرکز خوزستان، ساختمان معاونت اجتماعی واقع  است؛ و این مرکز از ساعات ۷ صبح تا ۱۴ ظهر به¬صورت رایگان آماده ارائه خدمات مشاوره، روانسنجی و روانشناسی به شهروندان عزیز است. شهروندان گرامی می¬توانند جهت دریافت نوبت با شماره تلفن 06121823236 و برای اخذ خدمات مشاوره با تلفن گویای 096580 تماس حاصل نمایند.
 

برچسب ها : خدمات مشاوره‌ای نیروی انتظامی خوزستان مرکز مشاوره آرامش