شماره خبر : 23141
منتشر شده در مورخ : ۶ شهریور ۱۴۰۲
ساعت : 15:37
طرح آبرسانی غدیر، تامین کننده آب بسیاری از روستا‌ها و شهر‌های خوزستان

طرح آبرسانی غدیر، تامین کننده آب بسیاری از روستا‌ها و شهر‌های خوزستان

 

استاندار خوزستان: طرح آبرسانی غدیر آب آشامیدنی مورد نیاز بسیاری از شهرها و روستاهای استان را تامین می کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، سید علی اکبر حسینی محراب پایداری آب روستا‌های خوزستان را از اولویت‌های کاری در استان عنوان کرد و گفت: اگر پایداری آب در روستا‌ها برقرار شود، حرکت خوبی در سطح استان ایجاد خواهد شد.طرح آبرسانی غدیر، تامین کننده آب بسیاری از روستا‌ها و شهر‌های خوزستان

وی با اشاره به بهره برداری نمادین طرح آبرسانی به روستای فریسه از توابع شهرستان حمیدیه اشاره کرد و افزود: آب این روستا و بسیاری از روستا‌ها و شهر‌های استان از طرح غدیر تامین می‌شود که از نظر کیفیت جزو بهترین آب‌های استان با سرچشمه از رودخانه دز است.

حسینی محراب با بیان اینکه با بسیج امکانات، نواقص موجود در روستا‌ها به کمک اهالی منطقه برطرف خواهد شد، ادامه داد: مسئله تامین آب آشامیدنی و کشاورزی جزو وظایف اولیه و اصلی مدیریت ارشد استان است.

استاندار خوزستان اضافه کرد: امروز به همت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و با مدیریت سردار شاهوارپور، فرمانده سپاه خوزستان، کار آبرسانی به ۱۲۶ روستای استان انجام خواهد شد و امیدواریم آبرسانی به دیگر مناطق استان هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

وی با بیان اینکه قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) تاکنون کار‌های خوبی در بحث آبرسانی به روستا‌ها انجام داده است، افزود: با کمک آب و فاضلاب استان بخش وسیعی از طرح‌های آبرسانی در روستا‌ها و شهر‌ها اجرایی خواهد شد.

بیش از ۲ هزار روستای استان خوزستان از آب پایدار برخوردار هستند.

برچسب ها : روستا‌ها و شهر‌های خوزستان طرح آبرسانی غدیر خوزستان