شماره خبر : 23220
منتشر شده در مورخ : ۸ شهریور ۱۴۰۲
ساعت : 12:28
رفع کمبود شیر خشک در خوزستان با افزایش سهمیه

رفع کمبود شیر خشک در خوزستان با افزایش سهمیه

 

باهدف رفع نسبی کمبود شیر خشک خوزستان، سهمیه استان از محصولات شرکت نستله افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، رئیس اداره فرآورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل و شیر خشک معاونت غذا و دارو خوزستان گفت: از ۲ ماه قبل به دلیل کمبود شیر خشک رگولار یا طبیعی در داروخانه‌های استان، موضوع مورد پیگیری قرار گرفت.

حسین هادوی افزود: براساس پیگیری‌های انجام شده، کاهش تولید شرکت نستله که تولیدکننده شیر خشک نان و گیگوز در ایران و پرمصرف‌ترین محصول در خوزستان است، باعث کمبود شده است.

وی ادامه داد: با پیگیری‌ها از سازمان غذا و دارو، این ماه ۹۰ هزار قوطی شیر خشک بیشتر از سهمیه خوزستان به استان اختصاص یافت، ولی این تعداد خلاء کمبود را رفع نمی‌کند و براساس قول شرکت نستله، در مهرماه به تولید پارسال بازگردد و سهم خوزستان را به ۱۱۰ تن افزایش دهد.

هادوی می‌گوید: بر همین اساس، پیش بینی می‌شود از مهرماه امسال کمبودی در زمینه شیر خشک نان و گیگوز نداشته باشیم.

وی گفت: البته محصولاتی از جمله؛ آبتامیل، ببلاک و بیومیل به اندازه کافی در بازار موجود است و باتوجه به اینکه کیفیت آن‌ها با محصول نان تفاوتی ندارد، خانواده‌ها می‌توانند برای شیرخوار‌ها استفاده کنند.

رئیس اداره فرآورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل و شیر خشک معاونت غذا و دارو خوزستان افزود: برای مدیریت میزان اختصاص یافته شیر خشک نان، تعدادی از داروخانه انتخاب شده اند و این محصول را با دریافت کد ملی به والدین تحویل می‌دهند.

برچسب ها : شیر خشک کمبود شیر خشک خوزستان