شماره خبر : 23222
منتشر شده در مورخ : ۸ شهریور ۱۴۰۲
ساعت : 13:11
پیگیری مشکلات تحویل مرسوله‌های پستی در اهواز

پیگیری مشکلات تحویل مرسوله‌های پستی در اهواز

 

دریافت نشدن بسته‌های پستی سبب شده شهروندان به مراکز پست مراجعه و پیگیر مرسوله‌های خود شوند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، شرکت پست از گذشته تاکنون نقش مهمی در جابجایی مرسوله‌های پستی را ایفا و حجم زیادی از بسته‌ها و کالای مختلف را به اقصی نقاط کشور و دنیا ارسال می‌کند.پیگیری مشکلات تحویل مرسوله‌های پستی در اهواز +فیلم

با این وجود، بسیاری از شهروندان در مناطق مختلف اهواز باوجود فعالیت ۶ اداره پست، از دریافت نشدن بسته‌های پستی خود درب منازل گلایه دارند و برخی می‌گویند: تاکنون بسته‌ها را نه تنها درب منزل نمی‌آورند، بلکه برای تحویل حضوری در مراکز مبادله نیز تماس نمی‌گیرند و همین موضوع شده بسته‌ها به مبدا برگشت داده شوند.

شهروندان از تاخیر در دریافت مرسوله‌های پستی پس از گذشت ۱۵ روز و حتی ۲ ماه باوجود قید نشانی، کد پستی و پلاک دقیق، نارضایتی دارند و گفته می‌شود بسته خود را تحویل نگرفته اند و ناچار به مرکز مبادله مراجعه می‌کنند و همین امر سبب ایجاد صف‌های طولانی در مراکز پستی شده است.

البته شهروندان باید از فرستندگان بخواهند که نشانی دقیق، کد پستی و شماره تماس دریافت کننده را روی بسته ارسالی بنویسند تا مشکلی در تحویل آن به وجود نیاید.

حمیدرضا فضلعلی پور، معاون فنی اداره کل پست خوزستان در گفتگو با خبر خوزستان گفت: روزانه در استان بیش از ۳۰ هزار مرسوله پستی و ترافیک وارده داریم که ۵۰ درصد آن و معادل حدود ۱۵ هزار مرسوله مربوط به کلانشهر اهواز است که توسط ۱۱۰ پستچی موتورسوار و ۲۰ پستچی خودروسوار توزیع می‌شوند.

وی با بیان اینکه در خوزستان دارای بیشترین ترافیک مرسوله‌های پستی هستیم، افزود: در زمینه سرویس‌های قراردادی که مربوط به خرید‌های اینترنتی است، بیش از ۱۰۰ هزار ترافیک وارده در زمان کرونا داشته ایم.

فضلعلی پور به پذیرش ۲۰ درصد گذرنامه‌های اربعین حسینی و معادل ۲۲۰ هزار ترافیک وارده در اداره کل پست استان اشاره کرد و ادامه داد: عمده مسائلی که سبب تاخیر در دریافت بسته‌های پستی می‌شود، نواقص مربوط به نشانی گیرنده ها، آگاهی نداشتن مردم نسبت به استاندارد‌های اعلام نشانی، اعلام دقیق پلاک، کد پستی و شماره تماس گیرنده... است.

وی می‌گوید: عمده مشکلات در زمینه تاخیر دریافت بسته‌های پستی یا برگشت آن‌ها به مبداء، مربوط به مناطق حاشیه‌ای و روستایی اهواز است که مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

برچسب ها : مرسوله‌های پستی اهواز دریافت بسته‌های پستی