شماره خبر : 23228
منتشر شده در مورخ : ۸ شهریور ۱۴۰۲
ساعت : 14:0
کاهش قدرت خرید گوشت قرمز، نتیجه افزایش بی رویه قیمت‌ها

کاهش قدرت خرید گوشت قرمز، نتیجه افزایش بی رویه قیمت‌ها

 

افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار اهواز به صورت روزانه و سرسام آور، سبب نارضایتی خریداران و فروشندگان شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، وقتی برای خرید مواد پروتئینی و گوشت و مرغ به واحد‌های عرضه کننده مراجعه می‌کنیم، شاهد افزایش قیمت این محصولات پرمصرف هستیم.

فروشندگان می‌گویند: قیمت گوشت روزانه ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان افزایش می‌یابد، بطوریکه دخالتی در آن ندارند و زمان، تعیین کننده آن است.

مشاهده‌های حاکی از فروش هر کیلوگرم گوشت قرمز در بازار به قیمت هر کیلوگرم ۴۸۰ تا ۵۵۰ هزار تومان است و شهروندان می‌گویند: ماه قبل هر کیلوگرم گوشت را ۴۸۰ هزار تومان خریده اند و این روز‌ها به بیش از ۵۰۰ هزار تومان افزایش داشته است.

شرایط به گونه‌ای است که هم خریداران و هم فروشندگان رضایت ندارند و قدرت خرید مردم سیر نزولی پیدا کرده است.

باوجود اینکه تقاضا کاهشی بوده، ولی قیمت همچنان افزایشی است و مردم می‌گویند شرایط به گونه‌ای شده که پیش از این ماهانه گوشت می‌خریدند و اکنون به دلیل گران شدن قیمت، هر ۲-۳ ماه یکبار خرید می‌کنند.

قصابان کمبود دام، کاهش کشتار روز و توزیع ناپایدار گوشت را دلیل نوسان قیمت‌ها می‌دانند و اذعان دارند که پارسال به دلیل کاهش نهاده‌های دامی، دام‌های مولد را کشتار کردند و پیش بینی می‌کنند با تداوم این شرایط، قیمت هر کیلوگرم گوشت در ماه‌های آینده به یک میلیون تومان هم خواهد رسید.

همین مسائل سبب شده مردم به مرغ روی بیاورند، البته در هفته‌های اخیر قیمت آن ثبات نسبی داشته و به وفور در بازار وجود دارد، اگرچه فروشندگان می‌گویند قیمت این محصول در سایر استان‌ها کمتر از اهواز است.

برچسب ها : کاهش قدرت خرید گوشت قرمز گوشت قرمز گوشت