شماره خبر : 23259
منتشر شده در مورخ : ۹ شهریور ۱۴۰۲
ساعت : 23:24
خوزستان میزبان نخست وزیر عراق و معاون اول رئیس جمهور

خوزستان میزبان نخست وزیر عراق و معاون اول رئیس جمهور

 

استاندار خوزستان از سفر نخست وزیر عراق و معاون اول رئیس جمهور به استان در روز‌های آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، سید علی اکبر حسینی محراب به سفر جداگانه نخست وزیر عراق و محمد مخبر، معاون رئیس جمهور به خوزستان اشاره کرد و گفت: معاون اول رئیس جمهور هفته آینده به منظور بهره‌برداری از چند طرح عمرانی مهم به خوزستان سفر خواهد کرد.

وی با اشاره به بهره‌برداری و کلنگ‌زنی بیش از ۲ هزار طرح در هفته دولت، افزود: خوزستان قرار است در هفته آینده میزبان نخست وزیر کشور عراق باشد که رویداد بزرگ خبری برای استان است که جزئیات بیشتر این سفر به زودی اعلام خواهد شد.

حسینی محراب با اشاره به اختصاص بودجه سنگین برای خوزستان به منظور رفع مشکلات و توسعه زیرساخت‌های استان، ادامه داد: اعتبار دولت سیزدهم در سفر‌های مختلف به این استان اختصاص داده شده که حجم این منابع نسبت با دیگر استان‌ها، فاصله زیاد و معناداری دارد.

استاندار خوزستان می‌گوید: در زمینه اختصاص این منابع، خوزستان از همه استان‌ها جلوتر است که این فرآیند توجه ویژه دولت به این استان را نشان می‌دهد.

وی بر نقش همه حوزه‌های مختلف اعم از؛ کشاورزی، شیلات، منابع طبیعی، پتروشیمی، حفاری، نفت، صنایع مختلف در استان اشاره و اضافه کرد: در کنار همه موارد، تولید برق از انرژی هسته‌ای، دیگر ظرفیت استان است که پس از سال‌ها در دارخوین مجددا در حال انجام است و اعتباری بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال برای آن در نظر گرفته شده است.

به گفته حسینی محراب؛ شرکت نفت امسال بیش از ۱۶ میلیارد دلار در استان سرمایه گذاری دارند که این سرمایه‌گذاری اشتغال قابل توجهی را به همراه خواهد داشت.

وی خوزستان را رکوردار تولید در بخش کشاورزی و محصولات مختلف کشور عنوان کرد و گفت: امسال برای نخستین بار یکهزار و ۸۰۰ تن گندم در خوزستان تولید شده است.

حسینی محراب می‌گوید: خوزستان تابلو همه کشور است که امیدواریم همه با هم شاهد باشیم خوزستان، استانی پیشران در همه مسایل باشد.

برچسب ها : نخست وزیر عراق استاندار خوزستان معاون اول رئیس جمهور خوزستان