شماره خبر : 23280
منتشر شده در مورخ : ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
ساعت : 9:7
اولین کاروان قرارگاه رسانه ای اربعین به چذابه رسید؛ سردار رادان:مردم سفر زیارت اربعین حسینی را مدیریت کنند

اولین کاروان قرارگاه رسانه ای اربعین به چذابه رسید؛ سردار رادان:مردم سفر زیارت اربعین حسینی را مدیریت کنند


فرمانده نیروی انتظامی کشور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس پیرامون سفر زیارتی اربعین، ضمن اعلام این مطلب که تمام مرزهای کشور برای تردد زائران باز است،  گفت: افزایش سفر زیارتی از ویژگی های اربعین امسال است. به گونه ای که در برخی از مرزها افزایش 30 تا 40 درصدی و در بعضی افزایش 40 تا 50 درصدی تردد را داشتیم.
به گزارش نور خوزستان سردار احمد رضا رادان در جمع خبرنگاران اعلام کرد: تاکنون بیش از 2 میلیون و 700 هزار نفر زائر از مرزها خارج و قریب به 700 هزار نفر وارد شده اند که مرز مهران با بیش از 43 درصد ورود و خروج، و بعد از آن مرز شلمچه، بیشترین آمار تردد را به خود اختصاص داده اند. همچنین مرز خسروی سومین جایگاه را داشته و احتمال میرود این مرز در سال آینده یکی از مرزهای پرتردد کشور باشد.
سردار رادان پیرامون سامانه سجاد گفت: با هماهنگی دولت عراق و برای کاهش ایستایی زائران، قرار بر این شد که بررسی و کنترل گذرنامه در یک سوی مرز و مهر کردن آن در سوی دیگر انجام شود.
سردار رادان ضمن درخواست از هموطنان برای استفاده از گذرنامه زیارتی عنوان کرد بیش از یک میلیون و 800 هزار درخواست گذرنامه ثبت شده است  که 800 هزار
 مورد از آن گذرنامه زیارتی بود که با همکاری شرکت پست 98.5 درصد آنها تحویل متقاضیان شده است. وی همچنین از مردم درخواست کرد به دلیل افزایش تردد، سفر خود را مدیریت کرده و آنرا به دقایق آخر موکول نکنند.
سردار رادان ضمن تشکر از همکاری دولت عراق در خصوص ایجاد تسهیلات ویژه برای زائران گفت: از ویژگی های اربعین امسال پیگیری دولت جمهوری اسلامی و همراهی وزرا برای رفع مشکلات، به خصوص بهبود جاده ها و کاهش بار ترافیک است.
 چذابه "مسیرکربلا "
مرز چذابه یکی از مرزهای مهم  خوزستان است که امسال برای تردد اتباع خارجی کشورهایی مانند افغانستان پاکستان و ... تدارک دیده شده است. ازدحام بیش از حد زائران خارجی که بیانگر عشق آنان به امام حسین است معضلات بسیاری به وجود آورده و سبب معطلی آنها در مرز شده است.
دو سوی مرز چذابه موکب های بسیاری برای پذیرایی و ارائه خدمات گوناگون به زائران برپا شده است. نکته جالب توجه همکاری بی دریغ هموطنان ما با موکب های عراقی است. موکب فرهنگ و هنر که توسط اداره کل ارشاد اسلامی خورستان  در چذابه برپا شده،  مورد توجه و استقبال  زائران قرار گرفته است. در این موکب با همکاری هنرمندان خوزستانی خدمات گوناگونی مانند اجرای نمایشنامه، تعزیه، خطاطی، نقاشی ، خیاطی و ... در اختیار زائران قرار می گیرد. همچنین کتب مختلف به صورت رایگان به علاقمندان ارائه می شود. با سپاس از همت  مسئولین اداره کل ارشاد اسلامی خوزستان ، تلاش های خانم بحیرایی در مدیریت موکب فرهنگ و هنر قابل تقدیر است.
حضور خبرنگاران جهادگر بسیج رسانه استان خوزستان جهت بازدید از مرز چذابه، با همکاری جناب آقای دکتر سجاد بهمئی رئیس سازمان بسیج رسانه و سرکار خانم کاشانی مسئول بسیج خواهران انجام شد که وظیفه خود میدانیم سپاسگزار این عزیزان باشیم.

برچسب ها : زیارت اربعین حسینی اربعین حسینی سردار رادان