شماره خبر : 23463
منتشر شده در مورخ : ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
ساعت : 14:7
راه آهن شلمچه - بصره، تا ۲ سال آینده به بهره برداری می‌رسد

راه آهن شلمچه - بصره، تا ۲ سال آینده به بهره برداری می‌رسد

 

معاون اول رئیس‌جمهور راه آهن شلمچه-بصره را یک طرح راهبردی برای دو کشور ایران و عراق دانست و گفت: این طرح تا ۲ سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

­به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهور، محمد مخبر پیش از عزیمت به این سفر یکروزه و در فرودگاه مهرآباد تهران، طرح راه آهن شلمچه بصره را یک طرح راهبردی برای دو کشور ایران و عراق دانست که علاوه بر تحول در منطقه غرب آسیا و اتصال راه آهن دو کشور می‌تواند تکمیل کننده مسیر‌های بین المللی حمل و نقل باشد.

مخبر با بیان اینکه این مسیر مهم در راستای سیاست تقویت روابط با همسایگان و پس از دو سال پیگیری مداوم، با همراهی دو کشور حداکثر تا دو سال آینده به سرانجام می‌رسد گفت: امیدواریم احداث این مسیر مهم بتواند برای هر دو کشور ایران و عراق و همچنین کشور‌های منطقه منشأ خیر و برکت باشد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین اتصال خطوط ریلی ایران به عراق و امتداد آن تا دریای مدیترانه پس از چند دهه را اتفاقی مبارک دانست و تأکید کرد: با تکمیل راه آهن شلمچه به بصره علاوه بر جهش فوق العاده در تبادلات تجاری و بازرگانی دو کشور، سایر کشور‌هایی که در شرق جهان قرار دارند، می‌توانند از خطوط ریلی ایران به نیمه غربی و کشور‌های حوزه مدیترانه دسترسی پیدا کنند.

مخبر اظهار امیدواری کرد: این خط پس از راه اندازی در تسهیل مسافرت بین ایران و عراق خصوصا در شهر‌های زیارتی نجف و کربلا نقش ویژه‌ای داشته باشد.

گفتنی است امروز در مراسمی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور ایران و نخست وزیر عراق در نقطه صفر مرزی عملیات اجرایی ۳۲ کیلومتر راه آهن شلمچه تا بصره آغاز می‌شود.

برچسب ها : شلمچه بصره مخبر خوزستان اربعین حسینی