شماره خبر : 25544
منتشر شده در مورخ : ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
ساعت : 14:19
برنامه‌های مرکز بهداشت خوزستان در آستانه بازگشایی مدارس

برنامه‌های مرکز بهداشت خوزستان در آستانه بازگشایی مدارس

 

مسئول بهداشت مدارس مرکز بهداشت خوزستان برنامه‌های این مرکز در آستانه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، زهرا عسکراوی می‌گوید: به منظور ارتقا سلامت دانش آموزان و بر اساس شیوه نامه‌های ابلاغی از وزارت بهداشت و درمان و تفاهم نامه‌های مشترک وزارت آموز ش و پرورش و وزارت بهداشت، متولی اجرای فعالیت‌های قبل از بازگشایی مدارس و در زمان حضور دانش آموزان، مراکز بهداشت استان‌ها و از جمله استان خوزستان است.

وی در تشریح برخی از فعالیت‌های مرتبط قبل از بازگشایی مدارس، گفت: شرکت در جلسه شورای آموزش و پرورش با موضوع پروژه مهر و معرفی فرایند‌ها، فعالیت‌ها و انتظارات در برنامه سلامت مدارس در سال تحصیلی جدید شامل؛ مراقبت‌های گروه سنی، مکمل یاری، پایگاه تغذیه سالم، بهداشت محیط مدارس، پیشگیری از بیماری‌های واگیر،   اجرای شیوه نامه‌های مراقبت پدیکولوز و .. و ابلاغ به کارشناسان ادرات سلامت و تندرستی آموزش و پرورش شهرستان‌ها از جمله این فعالیت‌ها به شمار می‌روند.

عسکراوی برنامه ریزی و هماهنگی لازم به منظور اجرایی شدن تفاهم نامه همکاری‌های مشترک وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش باهدف حفظ و ارتقای سلامت و جوانی جمعیت با رویکرد عدالت محوری و خانواده محوری و برنامه ریزی و هماهنگی لازم باهدف اجرایی شدن تفاهم نامه همکاری‌های مشترک وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش در برنامه سلامت دهان و دندان دانش آموزان از دیگر کار‌ها در این زمینه عنوان کرد.

مسئول بهداشت مدارس مرکز بهداشت خوزستان می‌گوید: برنامه ریزی و هماهنگی لازم جهت اجرایی شدن تفاهم نامه همکاری فی مابین سازمان تعلیم و تربیت کودک و معاونت بهداشت در زمینه تدوین و اجرای برنامه‌های ارتقا وضعیت سلامت و تغذیه کودکان  زیر ۷ سال و فراهم نمودن ساز و کار‌های لازم به منظور به منظور ارتقا سطح بهداشت تغذیه و سلامت در کودکستان و سایر مراکز کودک و خانواده از دیگر برنامه‌ها محسوب می‌شوند.

وی اضافه کرد: همکاری با اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در جهت اجرایی کردن طرح نظام مراقبت سلامت اجتماعی دانش آموزان (نماد)، برنامه ریزی و هماهنگی با این اداره کل برای اجرایی کردن شیوه نامه بهداشت و پایگاه تغذیه سالم و همچنین هماهنگی درخصوص ارزیابی سلامت جسمانی دانش آموزان اتباع خارجی در دستور کار است.

به گفته عسکراوی؛ شناسایی نوجوانان بازمانده از تحصیل، غیر دانش آموز و انجام مراقبت‌های گروه سنی هدف، هماهنگی با مراکز بهداشت شهرستان‌ها درخصوص برگزاری  نشست‌های مشترک با آموزش و پرورش به منظور آمادگی بهداشتی مدارس قبل از بازگشایی مدارس و برنامه ریزی جهت برگزاری جلسه‌های آموزشی ویژه مدیران، مراقبان سلامت و... انجام خواهد شد.

برچسب ها : مرکز بهداشت خوزستان بازگشایی مدارس مدارس خوزستان