شماره خبر : 25570
منتشر شده در مورخ : ۲۳ شهریور ۱۴۰۲
ساعت : 12:47
طراحی و ساخت بویه‌های پلی اتیلن اقیانوسی برای اولین بار در کشور

طراحی و ساخت بویه‌های پلی اتیلن اقیانوسی برای اولین بار در کشور

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان از طراحی و ساخت ۱۲۰ فروند بویه پلی اتیلن اقیانوسی برای اولین بار در کشور باهدف ارتقاء سطح ایمنی دریانوردی خبر داد.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، ابوطالب گرایلو با اشاره به ضرورت ارتقاء سطح ایمنی دریانوردی در آبراه‌های تحت حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: با اتکاء بر توان و دانش متخصصان داخلی در شرکت‌های دانش بنیان کشور فرآیند طراحی و ساخت ۱۲۰ فروند بویه پلی اتیلن اقیانوسی و ۵ فروند واچ بویه زیر نظر کارشناسان تعمیر و نگهداری تجهیزات دریایی این اداره کل انجام و به بنادر خوزستان و بوشهر تحویل داده شد.
 
وی تعمیر و نگهداری ساده‌تر و کم‌هزینه‌تر، سهولت جابجایی و بی نیاز به داک را از مهم‌ترین مزایای بهره‌گیری از این سازه‌های دریایی عنوان کرد و افزود: کاهش هزینه ساخت، تعمیرات و نگهداری و جلوگیری از خروج ارز از کشور از بارزترین ویژگی‌های این طرح ملی است که انجام آن را در بر اساس منابع بومی توجیه‌پذیر کرده و به این منظور ۲۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی صرف شده است.
 
گرایلو می‌گوید: در جریان اجرای این طرح، ۲۳ فرصت اشتغال فراهم شد که تأثیری بسزایی در ارتقاء دانش و تخصص نیرو‌های شاغل در آن داشت.
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اظهار امیدوری کرد: با حمایت از تولیدات داخلی و شرکت‌های دانش بنیان امکان توسعه و رونق صنایع دریایی در کشور بیش از پیش فراهم آید.  
 
اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در عمل به فرمایش مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۱ که موسوم به سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین بود، ضمن حمایت از شرکت‌های دانش بنیان بومی موفق به طراحی و ساخت ۱۲۰ فقره قطعه و ملزومات تجهیزات الکترونیک برد‌های مخابراتی و تجهیزات استراتژیک بندری شد.

برچسب ها : طراحی و ساخت بویه‌های پلی اتیلن اقیانوسی مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان خوزستان