شماره خبر : 25571
منتشر شده در مورخ : ۲۳ شهریور ۱۴۰۲
ساعت : 13:6
آیین سوگواری رحلت پیامبر(ص) و حضرت امام حسن مجتبی (ع) در خوزستان برگزار شد

آیین سوگواری رحلت پیامبر(ص) و حضرت امام حسن مجتبی (ع) در خوزستان برگزار شد

 

 مردم خوزستان در سالروز ارتحال جانسوز پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد(ص) و حضرت امام حسن مجتبی (ع) آیین‌های سوگواری و عزاداری برگزار کردند.

به گزارش ایرنا، عاشقان ائمه و پیامبر اکرم(ص) از شب گذشته با برپایی هیئت، موکب و دسته‌های عزاداری در خیابان و گوشه گوشه شهرها و روستاهای استان با مرثیه و روضه خوانی به عزاداری پرداختند.

در تمامی مساجد، حسینیه‌ها و حرم علی بن مهزیار اهوازی نیز سوگواران، عشق و ارادت خود را به خاتم الانبیاء (ص) نشان دادند و روحانیون با حضور در مساجد و هیئت‌ها، فضلیت‌های این پیامبر را بازگو کردند.

شیفتگان خاندان عصمت و طهارت(ع) در کوچه و خیابان با پخش نذری از جمله آش، شربت، شله زرد و انواع غذاها بین مردم و به ویژه نیازمندان ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ابراز داشتند.

مردم خوزستان با سیاه پوش شدن کوچه‌ها، خیابان‌ها و نصب پرچم بر دیوار ادارات و سازمان‌ها رحلت پیامبر اکرم (ص) را گرامی داشتند.

نیروهای انتظامی و پلیس راهور برای حفظ امنیت و تردد عزاداران به حسینیه‌ها، امام زاده‌ها و مساجد جامع در برخی نقاط شهر محدودیت ترافیک ایجاد کردند.

۲۸ صفر هجری قمری روز رحلت خاتم الانبیاء (ص) در سال یازدهم هجرت است، مرقد مبارک ایشان در شهر مدینه می‌باشد.

در میان علما مشهور است که رسول خدا (ص) در ۲ شب باقی مانده از صفر سال یازدهم هجرت یعنی ۲۸ صفر و در روز دوشنبه رحلت کرد و آن حضرت (ص) شصت و سه سال داشت.

این روز همچنین مصادف است با شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام نواده گرامی پیامبر. هر ساله شیعیان این مناسبت‌ها را به سوگورای و عزاداری می‌پردازند.

برچسب ها : حضرت امام حسن مجتبی (ع) رحلت پیامبر(ص) سوگواری رحلت پیامبر(ص) و حضرت امام حسن مجتبی (ع) خوزستان