شماره خبر : 25653
منتشر شده در مورخ : ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
ساعت : 15:26
نخستین ثبت سنجابک درختی در خوزستان

نخستین ثبت سنجابک درختی در خوزستان

 

سنجابک درختی خوزستان در شهرستان اندیکا مشاهده و ثبت شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، مدیر حفاظت محیط زیست شهرستان اندیکا گفت:  در مورخ ۲۱ شهریور ماه سالجاری نخستین سنجابک درختی خوزستان در ارتفاعات تاراز  شهرستان اندیکا توسط محیط بانان منطقه حفاظت شده شیمبار فریدون خسروی و محمود حمادی مشاهده و تصویر برداری گردید.

احمد طهماسبی افزود:  این فرد سنجابک درختی که وارد چادر زنبودار شده بود توسط یک زنبوردار به محیط بانان تحویل داده شد که پس از شناسایی توسط محیط بانان و با همکاری کرامت حافظی فعال محیط زیست و عضو گروه ثبت پستانداران وپرندگان  ایران ثبت گردید.

 سنجابک درختی با نام علمی  Dryomys nitedula از رده پستانداران، راسته جوندگان و خانواده سنجابک‌ها است. این جونده ۷۷ ُامین گونه ثبت شده پستانداران استان خوزستان است. سنجابک‌ها کمتر دست آموز می‌شوند و معمولاً به محض تماس دست انسان با آن‌ها به وسیله دندان‌های پیشین تیزشان گاز می‌گیرند.

گونه سنجابک درختی  شب فعال  است، ولی در فصل جفت‌گیری و در مناطقی که پوشش گیاهی متراکم است در طول روز هم دیده می‌شود. بسیار چابک است و می‌تواند به طول ۲ متر از درختی به درخت دیگر را بپرد. معمولا به صورت انفرادی زندگی می‌کند. خواب زمستانی دارد و در موقع خواب زمستانی خود را به حالت گرد شبیه توپ در می‌آورد.

برچسب ها : خوزستان سنجابک درختی شهرستان اندیکا