شماره خبر : 25763
منتشر شده در مورخ : ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
ساعت : 11:50
معاون مالی اقتصادی شهرداری اهواز: حل مشکلات اهواز در گرو جذب سرمایه گذار

معاون مالی اقتصادی شهرداری اهواز: حل مشکلات اهواز در گرو جذب سرمایه گذار

 
 

 
به گزارش خبرنگار نورخوزستان، دکتر مهدی آذربایجانی معاون مالی اقتصادی شهرداری کلانشهر اهواز، در یک نشست صمیمانه با اصحاب رسانه که در روز سه شنبه 27 شهریورماه در مجتمع فرهنگی فجر برگزار شد، ضمن برشمردن اهداف شهرداری کلانشهر اهواز، حل مشکلات را در گرو جذب سرمایه گذار و مشارکت کننده عنوان کرد و گفت: یکی از اهداف شهرداری ایجاد بسته مشخص سرمایه گذاری و حذف بخش بزرگی از موارد بوروکراسی و رفع موانع قانونی برای فعالیت سرمایه گذار است.
این مقام شهرداری اظهار کرد: از اقدامات انجام شده در جذب سرمایه گذار انعقاد یک تفاهم نامه برای احداث یک شهربازی در کیانشهر می باشد که امور مقدماتی آن در دست اقدام است.
وی ضمن انتقاد از وضعیت بحرانی حمل و نقل عمومی شهر اهواز و کیفیت نامناسب ناوگان اتوبوسرانی گفت: یکی از اقدامات شهرداری، پیگیری جهت جذب سرمایه گذار در زمینه حمل و نقل و خرید  اتوبوس های مناسب و قابل بهره برداری می باشد. همچنین قرارداد اجرای فاز اول خط بی آر تی منعقد شده است.
دکتر آذربایجانی گفت: در بخش گردشگری و هتل، شهرداری از حقوق مالی خود در این زمینه صرفنظر کرده تا مشوقی برای جذب سرمایه گذار به وجود آید.
معاون مالی اقتصادی شهرداری کلانشهر اهواز، در خصوص وضعیت املاک شهرداری اظهار کرد: توسط سازمان اموال و املاک و با استفاده از شیوه های نوین، در مناطق مختلف شهر اهواز ممیزی صورت گرفته و املاکی که دارای شرایط سرمایه گذاری داشته و می توانند ارزش افزوده ایجاد کنند شناسایی شده اند. ولی متاسفانه بخشی از املاک شهرداری تصرف شده که با راه اندازی کمیته صیانت از اموال و املاک شهرداری اهواز امکان شناسایی و ثبت آنها فراهم شده است. وی همچنین یادآور شد برای جلوگیری از فساد اقتصادی، اقداماتی در زمینه شفاف سازی مالی املاک انجام شده است.
وی با اشاره به احداث 70 پارک محله ای در چارچوب طرح کمربند سبز اهواز ؛ ساماندهی ورودی های شهر، حاشیه سازی کارون، آسفالت معابر و راه اندازی مجدد پروژه متروی کلان شهر اهواز را از برنامه های اصلی شهرداری عنوان کرد.
لازم به یادآوری است: که قرارداد متروی اهواز سال 85 بین شرکت کیسون با شهرداری کلانشهر اهواز منعقد شد. این پروژه به طول 23 کیلومتر از نیروگاه زرگان تا بیمارستان بقایی با 24 ایستگاه در طول مسیر امتداد می یابد. عملیات اجرایی قطار  شهری اهواز که از بهمن 85 آغاز شده تنها 28 درصد پیشرفت دارد. این پروژه به دلیل مشکلات مالی و اختلاف بین کارفرما و پیمانکار از سال 96 تعطیل، و در سال 99 از پیمانکار آن خلع ید شد. و پس از انجام امور قضایی در خرداد 1402 رای بدوی دادگاه مبنی بر خلع ید پیمانکار تایید شد.
تاکنون 11 ایستگاه مسیر خط یک متروی شهری اهواز انجام شده و عملیات معماری چهار ایستگاه انجام شده است.
معاون مالی اقتصادی شهرداری کلانشهر اهواز، در زمینه امور مالی شهرداری گفت: از 640 میلیارد تومان بدهی شهرداری 350 میلیارد تومان مربوط به امور عمرانی و مابقی به وام و اوراق مشارکت ها است.
در سال 98 تحقق بودجه شهرداری 62 درصد، و در سال 99 ، این رقم 57 درصد بود. تحقق بودجه در سال 1400 با توجه به شش ماه اول فعالیت شورای قبلی شهر، 6/64 درصد و در سال 1401 تحقق بودجه نزدیک به 80 درصد بود.
 

برچسب ها : معاون مالی اقتصادی شهرداری اهواز شهرداری اهواز اهواز خوزستان