شماره خبر : 25775
منتشر شده در مورخ : ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
ساعت : 13:23
«در کوچه آفتاب» فراخوان داد

«در کوچه آفتاب» فراخوان داد

 

 شانزدهمین جشنواره ملی شعر «در کوچه آفتاب»، یادمان زنده‌یاد دکتر قیصر امین‌پور، اجرایی می‌شود.

  اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند و انجمن شعر آن شهرستان شانزدهمین جشنواره ملی شعر «در کوچه آفتاب» یادمان زنده‌یاد دکتر قیصر امین‌پور را با حضور شاعران ملی و استانی هشتم آبان ۱۴۰۲ در شهرستان گتوند به اجرا می‌گذارد.

محورهای اصلی این جشنواره انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، نقش زنده‌یاد قیصر امین‌پور در شعر و ادبیات معاصر فارسی و تاثیر فرهنگ مقاومت و ایثار در رشد و اعتلای آفرینش‌های ادبی و تاثیر شعر قیصر بر ادبیات کودک و نوجوان و خلق اشعار خلاقانه برای گروه سنی کودک و نوجوان است و بعد از بررسی و داوری آثار برگزیده معرفی می‌شوند.

هدف از برگزاری این جشنواره گسترش و توسعه فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس، تلاش در زمینه شناخت ویژگی‌های شخصیتی، علمی و ادبی شاعر فرزانه انقلاب، زنده‌یاد قیصر امین‌پور و شناسایی شاعران و پژوهشگران ملی به منظور رشد و اعتلای خلاقیت‌ها و آفرینش‌های ادبی آنان است.

هر شاعر می‌تواند در هر بخش از جشنواره حداکتر سه اثر خود را که قبل از آن در هیچ جشنواره یا کنگره پذیرفته نشده به دبیرخانه جشنواره به نشانی اینترنتی darkoocheaftab@gmail.com ارسال و یا آثار خود را به همراه فرم موجود در فراخوان تکمیل و به نشانی دبیرخانه جشنواره: خوزستان، گتوند، جاده اصلی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند پست کنند.

حضور  شاعران در جشنواره الزامی است و برگزیدگان برای خوانش اشعارشان باید در جشنواره حضور داشته باشند و در صورت غایب بودن براساس قوانین جشنواره از برگزیده تقدیر نمی‌شود.

 

برچسب ها : قیصر امین‌پور اخبار فرهنگی و هنری - خوزستان استانی-فرهنگی و هنری