چرا اتوبوسهای جدید شهر اهواز، نرسیده خراب میشوند؟
رئیس سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز با اشاره به خرید اتوبوس از دو شرکت سازنده و مشکلات فنی اتوبوسهای یکی از شرکتها گفت: هر چند همه شهرها با مشکل خرابی این اتوبوسها مواجه هستند اما مشکلات این اتوبوسها در اهواز با این شرایط زیرساخت و آب و هوا، دو چندان است.
رضا بزاززاده در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به خرید ۱۲۹ دستگاه اتوبوس برای استفاده در ناوگان شهری اهواز اظهار کرد: ۴۶ دستگاه از ۱۲۹ اتوبوس خریداری شده، به شهرداری اهواز تحویل داده شده است که از این تعداد، ۲۶ دستگاه اتوبوس آتروس تولیدی شرکت ایران خودرو دیزل و ۲۰ دستگاه اتوبوس تولیدی شرکت عقاب افشان بوده است.
وی با بیان اینکه اینکه ۵۰ درصد اتوبوسهای خریداری شده از شرکت ایران خودرو دیزیل و ۵۰ درصد از شرکت عقاب افشان هستند، افزود: خرید این اتوبوسها از محل قراردادهای وزارت کشور با خودروسازان بوده و دولت به ازای ۷۵ درصد قیمت هر اتوبوس ایران خودرو دیزل و ۸۰ درصد قیمت هر اتوبوس عقاب افشان یارانه داده است و تمام کشور در حال استفاده از این اتوبوسها هستند.
رئیس سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز گفت: این در حالی است که کیفیت اتوبوسهای تولیدی ایران خودرو دیزل نسبت به عقاب افشان به شدت پایین است و متاسفانه از نظر اتوبوسهای آتروس دچار معضل شدهایم.
بزاززاده بیان کرد: نمایندگی اتوبوسهای آتروس به شدت ضعیف است و نمیتواند حجم گسترده خرابیهای این اتوبوسها را پاسخگو باشد. علاوه بر این، اتوبوسها به شدت ضعیف هستند و از نظر فنی جوابگو نیستند.
وی عنوان کرد: در کمیته فنی اتحادیه اتوبوسرانیهای کشور این مساله را بررسی و ابلاغ کردیم. با شرکت ایران خودرو دیزل هم نامهنگاری کردیم و پیگیری مشکلات را از طریق نمایندگی خدمات پس از فروش این شرکت نیز انجام دادهایم.
رئیس سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز تصریح کرد: چند روز پیش شرایط به حدی حاد بود که شهردار نیز با مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل نامهنگاری انجام داد و خرابیهای این اتوبوسها را اطلاع داد.
وی افزود: خرابی این اتوبوسها به گونهای است که در ایام اربعین چهار دستگاه اتوبوس تحویل دادند که یکی از اتوبوسها در اراک متوقف شد. قطعهای به نام پی ال دی که به عبارتی مغز متفکر اتوبوس است، سوخت و حتی نمایندگی این شرکت در اراک هم نتوانست این قطعه را تامین کند بنابراین یکی از قطعات سالم روی اتوبوسهای فعال در اهواز را باز کردیم و به اراک بردیم و روی اتوبوس خراب متوقف در اراک نصب کردیم تا بتوانیم اتوبوس را به اهواز بیاوریم.
رئیس سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز گفت: این در حالی است که در قرارداد وزارت کشور با شرکتهای سازنده، پس دادن اتوبوسهای خراب دیده نشده است و تنها امکان تعمیر اتوبوسها وجود دارد.
بزاززاده با بیان اینکه موتور یکی از اتوبوسهای تحویل گرفته شده کاملا عوض شده است، گفت: اتوبوسهای ایران خودرو دیزل از جهات مختلف از جمله سیستم موتوری، گیربکس، کولر، فرمان، بدنه و حتی طراحی داخلی دچار مشکل هستند در حالی که بسیاری از این مشکلات در اتوبوسهای شرکت عقاب افشان وجود ندارد.
وی عنوان کرد: جالبتر این است که شرکت عقاب افشان در اهواز نمایندگی مجاز ندارد اما زمانی که اتوبوسها دچار مشکل میشوند و موضوع را پیگیری میکنیم در سه چهار روز اکیپ تعمیر اتوبوسها به اهواز اعزام میشود اما ایران خودرو دیزل که در اهواز نمایندگی دارد چنین خدماتی به ما ارائه نمیدهد.
رئیس سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز گفت: در برخی مقاطع ۱۰ تا ۱۲ اتوبوس ساخت شرکت ایران خودرو دیزل متوقف بودهاند و در حال حاضر نیز شش دستگاه اتوبوس این شرکت در اهواز متوقف هستند. در مجموع این اتوبوسها به گونهای نیستند که روی آنها حساب باز کنیم.
وی عنوان کرد: هر چند همه شهرها با مشکل خرابی این اتوبوسها مواجه هستند اما مشکلات این اتوبوسها در اهواز با این شرایط زیرساخت و آب و هوا، دو چندان است.
انتهای پیام
برچسب ها : شهرداری اهواز اتوبوسراني خوزستان
- راوی گفت: استاندار خوزستان از بخشنامه وزارت کشور برای استفاده از نیروهای درون سازمانی در انتصاب ها استقبال کند
- راوی گفت: آقای استاندار! ثابت کنید با کسی تعارف ندارید و با کم کاری ها برخورد قاطع می کنید
- راوی گفت: استاندار پاسخگوئیها را به روابط عمومی واگذار کند
- راوی گفت: استاندار خوزستان از اختیارات ویژه به نفع استان و مردم استفاده کند
- راوی گفت: استاندار خوزستان از بخشنامه وزارت کشور برای استفاده از نیروهای درون سازمانی در انتصاب ها استقبال کند
- راوی گفت: آقای استاندار! ثابت کنید با کسی تعارف ندارید و با کم کاری ها برخورد قاطع می کنید
- راوی گفت: استاندار پاسخگوئیها را به روابط عمومی واگذار کند
- راوی گفت: استاندار خوزستان از اختیارات ویژه به نفع استان و مردم استفاده کند