شماره خبر : 26125
منتشر شده در مورخ : ۱۱ مهر ۱۴۰۲
ساعت : 11:20
اولین کارخانه نوآوری صنعتی کشور در ماهشهر ساخته می‌شود

اولین کارخانه نوآوری صنعتی کشور در ماهشهر ساخته می‌شود

 

مدیرعامل مرکز گسترش اینترنت اشیا ایران؛ اولین کارخانه نوآوری صنعتی در کشور در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر ساخته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، ارسلان قنواتی گفت: پتروفن زون براساس مدل فرآیند نوآوری باز اولین بار در کشور بومی‌سازی و برگزار شده است و در پتروفن زون ۲ نیز همین مدل پیاده‌سازی خواهد شد.
  وی با بیان اینکه کمک به ارتقای بهره‌وری شرکت‌ها و سازمان‌ها از مهمترین اهداف برگزاری این رویداد است، افزود: در پتروفن زون۲، شرکت‌های پتروشیمی حاضر ۶ شرکت هستند و ۸۲ نیاز فناورانه این شرکت‌ها شناسایی و شناسنامه‌دار و اولویت‌بندی شده‌اند.
 قنواتی ادامه داد: شرکت‌های پتروشیمی رازی، امیرکبیر، فناوران، غدیر، تخت جمشید و نوید زرشیمی در این رویداد فناورانه نیاز‌های خود را عرضه کرده‌اند و یک هزار و ۶۷۲ شرکت برای حل این نیاز‌ها رزومه ارسال کردند و ۴۰ شرکت برتر کشوری نهایی شده اند تا در این رویداد حضور یابند و احتمالا چند شرکت دیگر نیز به این تعداد افزوده می‌شود.
 به گفته مدیرعامل مرکز گسترش اینترنت اشیا ایران؛ امسال از ۲۷ استان کشور رزومه برای حضور در این رویداد ارسال شده است و استان‌های تهران و اصفهان و خوزستان بیشترین شرکت‌هایی هستند که خواهان حضور در این رویداد هستند.
 قنواتی اضافه کرد: در پتروفن زون ۲ با توجه به فرصتی که داشتیم تمام تمرکز برای تبدیل تفاهم‌نامه‌ها به قرارداد است تا شرکت‌های دانش بنیان بتوانند مشکلات واحد‌های پتروشیمی را حل کنند.
 وی با اشاره به ساخت اولین کارخانه نوآوری صنعتی در کشور در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، می‌گوید: زمینی به مساحت یک هکتار در اختیار مرکز گسترش اینترنت اشیا قرار داده شده تا شرکت‌های دانش بنیانی که وارد تفاهم نامه با شرکت‌های پتروشیمی در قالب پتروفن زون شوند در این کارخانه مستقر شده و به حل نیاز‌های فناورانه بپردازند.

برچسب ها : اینترنت اشیا ایران شرکت‌های پتروشیمی رازی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر