شماره خبر : 26216
منتشر شده در مورخ : ۱۵ مهر ۱۴۰۲
ساعت : 10:32
ارائه خدمات پایه دندانپزشکی به دانش‌آموزان ۶ تا ۱۲ ساله خوزستانی

رئیس اداره تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش استان خبر داد:

ارائه خدمات پایه دندانپزشکی به دانش‌آموزان ۶ تا ۱۲ ساله خوزستانی

 

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اجرای دو طرح سلامت دهان و دندان در مدارس، از ارائه خدمات پایه دندانپزشکی به دانش‌آموزان ۶ تا ۱۲ ساله خوزستانی خبر داد.

علی بنیادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اقدامات اجرایی در حوزه سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان، اظهار کرد: به منظور حفط سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان، برنامه فلورایدتراپی سالانه دو بار در طول هر سال تحصیلی در مدارس اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: طرح دیگری نیز تحت عنوان ارائه خدمات پایه دندانپزشکی ویژه دانش‌آموزان امسال در قالب تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت منعقد و اجرایی می‌شود. در قالب این طرح، خدمات دندانپزشکی برای دانش‌آموزان عشایری و روستایی و دانش‌آموزان شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر به صورت رایگان ارائه می‌شود.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰ هزار نفر نیز این خدمات با تعرفه دولتی و در مراکز از پیش تعیین شده توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

بنیادی ادامه داد: کارگروه تخصصی سلامت دهان و دندان در اداره‌کل آموزش و پرورش با حضور نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی اهواز و چهار دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی دیگر استان خوزستان تشکیل شده است و مدیران مدارس و مراقبان سلامت پس انجام معاینه، دانش‌آموزان را به مراکز خدماتی درمانی ارجاع می‌دهند.

وی عنوان کرد: پس از معاینه دهان و دندان، دانش‌آموزان در صورت وجود مشکل برای انجام مراحل درمان به خدمات جامع سلامت که ارائه‌دهنده خدمات پایه هستند، ارجاع می‌شوند.  

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان یادآور شد: از جمله این خدمات، ترمیم، شیارپوشی و کشیدن دندان است که هم برای دندان‌های دائمی و هم شیری انجام می‌شود. این طرح ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در بازه سنی ۶ تا ۱۲ ساله است.

 

برچسب ها : استانی-اجتماعی اخبار اجتماعی - خوزستان آموزش و پرورش دندانپزشكي سلامت دهان و دندان