شماره خبر : 26259
منتشر شده در مورخ : ۱۵ مهر ۱۴۰۲
ساعت : 22:7
عصبانیت لندن از شکست مفتضحانه رژیم صهیونیستی در غزه؛ کلورلی: حماس یک سازمان تروریستی است

عصبانیت لندن از شکست مفتضحانه رژیم صهیونیستی در غزه؛ کلورلی: حماس یک سازمان تروریستی است

 

لندن – ایرنا – وزیر امور خارجه انگلیس در واکنش به پیشروی نیروهای مقاومت فلسطین و شکست مفتحضانه رژیم صهیونیستی در غزه، با انتشار پیام دیگری در شبکه اجتماعی ایکس ادعا کرد: حماس یک سازمان تروریستی است.

به گزارش ایرنا، جیمز کلورلی که صبح امروز شنبه عملیات حماس را محکوم کرده بود، برای سرپوش گذاشتن بر شکست صهیونیست‌ها و از فرط عصبانیت مدعی شد: نیروهای حماس جنگجو نیستند. آن‌ها پیکارجو هم نیستند. حماس یک سازمان تروریستی است.

وی افزود: «هیچ کلمه دیگری برای توصیف وحشیانه شلیک راکت و حملات تروریستی علیه غیرنظامیان وجود ندارد.»

وزیر امور خارجه انگلیس ساعاتی پیش ضمن اعلام همبستگی با تل‌آویو ادعا کرد که دولت لندن از حق «اسرائیل برای دفاع از خود حمایت می‌کند.»

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس نیز با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، مدعی شد: از حملات صبح امروز تروریست های حماس علیه شهروندان اسرائیلی شوکه شده ام و اسرائیل حق مطلق دفاع از خود را دارد.

وی افزود: ما با مقامات اسرائیلی در تماس هستیم و اتباع بریتانیایی در اسرائیل باید توصیه های مسافرتی را دنبال کنند.

رزمندگان مقاومت فلسطین امروز به دنبال جنایات ادامه دار رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و مقدسات مسلمانان در سرزمین های اشغالی، عملیات همه جانبه و پیچیده ای را علیه اشغالگران صهیونیست در سرزمین های اشغالی از هوا، زمین و دریا آغاز کردند.

بر اساس گزارش‌ها، فقط در عرض ۲۰ دقیقه پنج هزار راکت و موشک به مواضع صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی شلیک شده و پهپادهای مقاومت نیز چندین موضع صهیونیست ها را هدف قرار دادند.

منابع صهیونیستی اعلام کردند که جنبش حماس ارتش رژیم صهیونیستی را زمینی، دریایی و هوایی غافلگیر کرد.

«محمد الضیف» فرمانده کل کتائب القسام درباره نبرد جدید حماس با اشغالگران اعلام کرد: «آغاز عملیات طوفان الاقصی را اعلام می‌کنیم. در حمله اول عملیات طوفان الاقصی به مواضع دشمن، فرودگاه‌ها و استحاکامات آن‌ها، بیش از پنج هزار موشک و راکت شلیک شد».

همزمان با این حمله، رزمندگان حماس به شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه نفوذ و چند نظامی صهیونیست را اسیر کردند و مناطقی را تحت کنترل خود درآوردند.

در پی آغاز این عملیات، دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین حمایت کامل خود را از حماس اعلام کردند و خبر دادند شانه‌به‌شانه رزمندگان حماس خواهند جنگید. جنبش حزب‌الله لبنان ضمن تبریک عملیات نیروهای مقاومت فلسطین، اعلام کرد که نیروهای این جنبش با سران مقاومت فلسطین در ارتباط مستقیم هستند.

برچسب ها : انگلیس تل آویو لندن اسرائیل