شماره خبر : 26302
منتشر شده در مورخ : ۱۷ مهر ۱۴۰۲
ساعت : 8:18
طوفان الاقصی/ حملات سنگین موشکی گردان‌های قدس به فرودگاه بن گوریون

طوفان الاقصی/ حملات سنگین موشکی گردان‌های قدس به فرودگاه بن گوریون

 

سامانه گنبد آهنین ارتش رژیم صهیونیستی نتوانست موشک‌های مقاومت را رهگیری و منهدم کند.

  به گزارش­ ­سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از تلویزیون المیادین، گردان‌های قسام با ده‌ها موشک فرودگاه بن گوریون را هدف حملات سنگین قرار دادند.

خبرنگار المیادین گفت سامانه گنبد آهنین ارتش رژیم صهیونیستی نتوانسته است موشک‌های مقاومت را رهگیری و منهدم کند.

تخریب مسجد الغربی در غرب غزه

به گزارش خبرگزاری فلسطینی شهاب، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مسجد الغربی واقع در اردوگاه الشاطی در غرب غزه را بمباران و تخریب کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی: ادامه درگیری در شش شهرک نزدیک نوار غزه

شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر گزارش داد: سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت درباره احتمال نفوذ افراد مسلح از تونل‌ها به اسرائیل، تحقیق می‌کنیم. درگیری هم اکنون در شش شهرک نزدیک نوار غزه ادامه دارد.

استفاده رژیم صهیونیستی از بمب‌های ممنوعه در نوار غزه

شبکه اطلاع رسانی فلسطین در حساب کاربری خود در ایکس ضمن انتشار تصاویری اعلام کرد: رژیم اشغالگر صهیونیستی در حملات هوایی خود به اهدافی در نوار غزه از بمب‌های ممنوعه فسفری استفاده می‌کند.

اعلام اسامی ۱۶ نظامی دیگر صهیونیست که در درگیری‌ها به هلاکت رسیده‌اند

شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر گزارش داد: ارتش اسرائیل اسامی ۱۶ نفر دیگر از نیرو‌های این رژیم را که در درگیری‌ها کشته شده اند اعلام کرد که پنج نفر از آنان از تیپ گولانی هستند.

گلوله باران مناطق مرزی نوار غزه

شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر گزارش داد: توپخانه ارتش اسرائیل به شدت منطقه نزدیک حصار امنیتی در مرز نوار غزه را گلوله باران می‌کند.

حمله یک فلسطینی با بلدوزر به نظامیان رژیم صهیونیستی در شهرک صهیونیستی

شبکه تلویزیونی المسیره در خبر فوری گزارش داد: منابع فلسطینی اعلام کردند یک فلسطینی با بولدوزر به نظامیان اسرائیلی در شهرک کریات اربع در شهر الخلیل در کرانه باختری حمله کرد و درگیری‌های شدید در این شهرک ادامه دارد.

کشته شدن چهار آمریکایی در حمله حماس به اسرائیل

شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر گزارش داد: شبکه سی ان ان به نقل از منابع مطلع امریکایی اعلام کرد به اعضای کنگره اعلام شد، چهار آمریکایی در حمله حماس به اسرائیل، کشته شده اند.

تعلیق پرواز‌های شرکت‌های هواپیمایی آمریکا و کانادا به فلسطین اشغالی و تخلیه کارکنان آن‌ها

شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر گزارش داد: شبکه آمریکایی‌ ای بی سی نیوز اعلام کرد ۴۲ شرکت هواپیمایی آمریکایی و کانادایی با تعلیق پرواز‌ها به اسرائیل، کارکنان خود را از آنجا خارج کردند.

مقامات آمریکایی: اسرائیل در دو روز آینده عملیات زمینی در غزه را آغاز می‌کند

شبکه تلویزیونی روسیا الیوم گزارش داد: مقامات آمریکایی پیش بینی کردند ارتش اسرائیل در دو روز آینده، عملیات زمینی در نوار غزه را آغاز کند.

لغو پرواز‌های یک شرکت دیگر هواپیمایی به تل آویو

شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد: شرکت هواپیمایی کاتای پاسیفیک، پرواز‌ها بین هنگ کنگ و تل آویو را لغو کرد.

بمباران مسجدی در غزه همزمان با پخش اذان

شبکه تلویزیونی فلسطین الیوم گزارش داد: جنگنده‌های ارتش اسرائیل همزمان با پخش اذان، مسجد شیخ احمد یاسین در غزه را بمباران کردند که در این حمله چند نفر شهید و زخمی شدند.

لغو پرواز‌های یک شرکت دیگر هواپیمایی به تل آویو

شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد: شرکت هواپیمایی کاتای پاسیفیک، پرواز‌ها بین هنگ کنگ و تل آویو را لغو کرد.

حملات راکتی قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی به سواحل غزه

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، قایق‌های جنگی اسرائیل سواحل غزه را هدف حملات راکتی قرار دادند.
جنگنده‌های اسرائیلی همچنین مسجدی را در اردوگاه الشاطئ در غزه هدف قرار دادند.

پیش بینی صهیونیست‌ها درباره افزایش کشته‌های حمله حماس به ۱۰۰۰ نفر

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحار‌ونوت نوشت: برآورد‌ها نشان می‌دهد که تعداد کشته‌های اسرائیلی به هزار نفر و تعداد اسرا به بیش از ۱۵۰ نفر خواهد رسید.

افزایش شمار شهدای رفح و خانیونس در غزه به ۲۳ نفر

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، شمار شهدای حمله هوایی رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب نوار غزه به ۱۸ نفر و شمار شهدای شرق خانیونس به ۵ نفر افزایش یافت.

افزایش شمار شهدای حمله هوایی رژیم صهیونیستی به بیت حانون به ۱۹ نفر

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، در حمله هوایی رژیم اشغالگر اسرائیل به خانه‌ای در "بیت حانون" در شمال نوار غزه ۱۹ فلسطینی شهید شدند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی: روز‌های سخت و جنگ طولانی در پیش داریم

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل طی سخنانی درباره تحولات نبرد طوفان الاقصی گفت: تقریبا ۴۸ ساعت پس از آغاز جنگ، اوضاع در اسرائیل هولناک است. درگیری در جنوب اسرائیل همچنان ادامه دارد. نیرو‌های ما همچنان در حال جنگ هستند و تروریست‌هایی را که در اسرائیل هستند، تحت پیگرد قرار می‌دهند. این عملیات چندین ساعت طول می‌کشد. ولی در نهایت همه تروریست‌هایی که شمار آن‌ها را یک هزار نفر تخمین می‌زنیم، به سزای اعمال خود می‌رسند.

آن‌ها تا کنون حدود ۷۰۰ نظامی و غیرنظامی را کشته اند و بیش از دو هزار نفر را زخمی کرده اند. حال بسیاری از زخمی‌ها وخیم گزارش شده است. از این رو پیش بینی می‌شود شمار کشته‌ها افزایش یابد. اسرائیل شاهد تاریک‌ترین روز خود بود و تا کنون این شمار از اسرائیلی‌ها که طی یک عملیات کشته شده باشند، بی سابقه بوده است.

اگر آمریکایی‌ها می‌خواهند آنچه در اسرائیل اتفاق افتاد را با حوادث تاریخی خود مقایسه کنند، باید بدانند که ترکیبی از ۱۱ سپتامبر و حمله "پرل هاربر" در اسرائیل اتفاق افتاده است.
(حمله ناگهانی هواپیما‌های جنگنده ژاپن به پایگاه دریایی آمریکا در پرل هاربر در بامداد روز یکشنبه هفتم دسامبرسال ۱۹۴۱ میلادی برابر با ۱۶ آذر ۱۳۲۰ خورشیدی، موجب ورود آمریکا به جنگ جهانی دوم شد).

وی ادامه داد: ما حدد ۹ میلیون یهودی در اسرائیل داریم که ۷۰۰ نفر آن‌ها کشته و ۲۲۰۰ نفر دیگر زخمی شده اند. شمار زیادی از غیرنظامیان و نظامیان اسرائیلی اکنون در غزه گروگان گرفته شده اند. شمار دقیق گروگان‌ها در روز‌های آینده به صورت رسمی اعلام خواهد شد. اسرائیلی‌های زیادی هستند که به زور به غزه منتقل شده اند. من یک زن سالخورده را مشاهده کردم که از هولوکاست نجات یافته بود و نیرو‌های حماس او را به غزه منتقل کردند.

ما حدود ۱۰۰ هزار نفر از نیرو‌های ذخیره ارتش را فراخوانده ایم تا مطمئن شویم پس از این جنگ حماس دیگر از توان نظامی برای تهدید اسرائیلی‌ها برخوردار نخواهد بود.

ما در حال حاضر بر دفن کشته شدگان، بسیج نظامیان، آماده سازی برای عملیات نظامی و اقدام لازم علیه حماس پس از این حملات وحشیانه ضد اسرائیل تمرکز کرده ایم.
مأموریت ما طولانی و سخت خواهد بود، ولی مطمئنم در نهایت پیروز خواهیم شد.

توقف پرواز‌های ۴۲ شرکت آمریکایی و کانادایی به سرزمین‌های اشغالی

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از شبکه ABC نیوز، ۴۲ شرکت هواپیمایی آمریکایی و کانادایی از توقف موقت پرواز‌های خود به اسرائیل خبر داده و کارمندان خود را از آنجا خارج کرده اند.

گفتگوی تلفنی بلینکن با همتایان سعودی و اماراتی

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از وزارت امور خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن در تماس تلفنی با فیصل بن فرحان و عبدالله بن زاید، همتایان سعودی و اماراتی خود، بر ضرورت توقف حملات حماس، آزادی گروگان‌ها و حق "اسرائیل" برای دفاع از خود تأکید کرد.

درخواست تل آویو از آمریکا برای انتقال تجهیزات نظامی بیشتر

به گزارش شبکه تلویزیونی الحدث به نقل از سی ان ان، اسرائیل از آمریکا بمب‌های هوشمند و موشک‌های بیشتر برای سامانه گنبدآهنین درخواست کرده است.

رسانه‌های صهیونیستی از برنامه ریزی یک ساله مقاومت برای حملات اخیر خبر دادند

به گزارش شبکه تلویزیونی الحدث، رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند یکی از اسیران جنبش حماس که در حملات اخیر به شهرک‌های صهیونیست نشین مشارکت داشت، گفت برنامه ریزی برای این حملات از یک سال قبل آغاز شد.

شورای امنیت خشونت‌ها بین اسرائیل و فلسطینی‌ها را محکوم کرد

به گزارش شبکه تلویزیونی الحدث، شورای امنیت سازمان ملل در نشست پشت در‌های بسته که بدون حضور نمایندگان فلسطین و اسرائیل برگزار شد، خشونت‌ها بین دو طرف را محکوم کرد.

افزایش شمار شهدای غزه به ۴۶۵ نفر

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، مدیر اورژانس سازمان هلال احمر فلسطین اعلام کرد شمار شهدای حمله هوایی رژیم صهیونیستی به غزه به ۴۶۵ نفر رسید که ۷۸ کودک و ۴۶ زن در میان آن‌ها هستند.

انتقال ۲۲۴۳ زخمی صهیونیست به بیمارستان‌ها

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، وزارت بهداشت رژیم اشغالگر اسرائیل اعلام کرد از ابتدای حمله حماس تا کنون ۲۲۴۳ زخمی به بیمارستان‌ها منتقل شده اند که حال ۳۵۰ نفر آن‌ها وخیم است.

واکنش حماس به اعزام ناو هواپیمابر آمریکا به منطقه برای حمایت از اسرائیل

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" در واکنش به اقدام آمریکا برای اعزام ناو هواپیمابر "جرالد فورد" به منطقه در پی تحولات جاری فلسطین اشغالی، اعلام کرد که اعلامیه آمریکا مبنی‌بر استقرار یک ناو هواپیمابر در منطقه برای حمایت از اسرائیل، «مشارکت واقعی در حمله و تعرض به مردم فلسطین» است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» افزود: ما هراسی از اعزام ناو هواپیمابر آمریکا به منطقه نداریم و واشنگتن باید تبعات چنین اقدامی را درک کند.

وزارت دفاع آمریکا روز یکشنبه یک فروند ناو هواپیمابر را در راستای تشویق صهیونیست‌ها به ادامه جنایاتشان علیه فلسطینیان، به منطقه اعزام کرده است.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، یکشنبه اعلام کرد که این کشور مجموعه‌ای از کشتی‌های جنگی از جمله ناو هواپیمابر "جرالد فورد"، حامل انواع جنگنده را با هدف حمایت از "اسرائیل" به آب‌های اطراف آن اعزام کرده است.

آستین تاکید کرد که آمریکا از امروز کمک‌های نظامی و امنیتی از جمله ارسال مهمات مورد نیاز را به اسرائیل آغاز کرد.

او افزود که پنتاگون جنگنده‌های جدیدی به منطقه اعزام خواهد کرد.

همچنین یکشنبه شب اولین هواپیمای آمریکایی حامل کمک‌های نظامی این کشور برای رژیم اشغالگر صهیونیستی، از پایگاه هوایی حسن در اردن وارد فلسطین اشغالی شد.

تعلیق پرواز‌های شرکت هواپیمایی آمریکن ایرلاینز از تل آویو و به این شهر

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت هواپیمایی آمریکن ایرلاینز از تعلیق موقتی پرواز‌های خود از تل آویو و به این شهر خبر داد و اعلام کرد اوضاع را از نزدیک پیگیری می‌کند.

زخمی شدن چهار نظامی صهیونیست در مرز لبنان بر اثر تیراندازی خودی

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، روزنامه عبری معاریو اعلام کرد چهار نظامی رژیم صهیونیستی در تیراندازی خودی به خودرو آن‌ها در نزدیک مرز لبنان زخمی شدند.

آژیر خطر در مرکز، جنوب و سواحل سرزمین‌های اشغالی

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از به صدا درآمدن آژیر خطر در مناطق مرکزی، جنوبی و سواحل سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

زخمی شدن فرمانده پایگاه نظامی شهر اشغالی سدیروت

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، رادیو ارتش اسرائیل از زخمی شدن فرمانده پایگاه نظامی "تسلئیم" در درگیری با رزمندگان مقاومت در شهرک اشغالی سدیروت خبر داد.
 
ویران شدن یک مسجد در نوار غزه در حمله هوایی رژیم صهیونیستی
به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مسجد الیرموک در نوار غزه را هدف حملات موشکی قرار داده و ویران کردند.
 
 شلیک حدود ۳۳۰۰ موشک حماس از غزه به شهرک‌های صهیونیست نشین
به گزارش شبکه تلویزیونی الحدث، ارتش اسرائیل اعلام کرد جنبش حماس از زمان آغاز حملات خود به شهرک‌های مجاور غزه تا کنون ۳۲۸۴ موشک شلیک کرده است.
 

برچسب ها : طوفان الاقصی فرودگاه بن گوریون رژیم صهیونیستی