شماره خبر : 26318
منتشر شده در مورخ : ۱۷ مهر ۱۴۰۲
ساعت : 12:13
رسیدن اهواز به استاندارد حمل و نقل عمومی با فعالیت ۶۰۰ دستگاه اتوبوس

رسیدن اهواز به استاندارد حمل و نقل عمومی با فعالیت ۶۰۰ دستگاه اتوبوس

 

رئیس سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز: برای رسیدن به استاندارد حمل و نقل عمومی باید ۶۰۰ دستگاه اتوبوس در این کلانشهر داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، رضا بزاززاده گفت: براساس استانداردی که تنها روی کاغذ است، باید به ازای هر یکهزار نفر یک دستگاه اتوبوس داشته باشیم، یعنی با توجه به جمعیت کلانشهر اهواز به یکهزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز داریم، اما این اعداد بر اساس منطق حمل و نقل تعیین نشده‌اند و اگر در اهواز ۵۰۰ تا ۶۰۰ اتوبوس داشته باشیم به حالت استاندارد خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه در تابستان پارسال ۸۰ دستگاه اتوبوس در اهواز در حال فعالیت بودند، افزود: از این تعداد، ۲۰ دستگاه به بخش خصوصی تعلق داشتند که قراردادشان به پایان رسیده بود، بنابراین این اتوبوس‌ها از چرخه فعالیت خارج شدند و فقط ۶۰ اتوبوس ملکی داشتیم.

بزاز زاده با اشاره به اینکه در این مدت حدود ۲۵ دستگاه اتوبوس اورهال شدند تا آمار اتوبوس‌های فعال افت نکند، ادامه داد: درحال حاضر با تحویل ۴۶ دستگاه اتوبوس از ۱۲۹ اتوبوس خریداری شده به شهرداری اهواز، ۱۲۰ دستگاه اتوبوس در حال ارائه خدمت به شهروندان هستند.

به گفته رئیس سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز؛ هم اکنون این سازمان به جز 2-3 اتوبوس بخش خصوصی، با اتوبوس‌های سازمانی در حال ارائه خدمت به شهروندان است.

بزاززاده اضافه کرد: همچنان زمان انتظار در برخی خطوط حدود ۳۵ تا ۴۰ دقیقه است، اما تعداد این خطوط بسیار کم شده است، ضمن اینکه در تابستان پارسال زمان انتظار برای اتوبوس در شهر اهواز ۵۵ دقیقه بود، اما اکنون این مدت به ۳۰ دقیقه کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه مشخص نیست چه زمانی بقیه اتوبوس‌های خریداری شده تحویل داده شوند، گفت: روند تامین اتوبوس‌های اهواز صعودی است و امیدواریم در آینده شرایط بهتری داشته باشیم.

برچسب ها : اتوبوس استاندارد حمل و نقل عمومی شهرداری اهواز