شماره خبر : 26321
منتشر شده در مورخ : ۱۷ مهر ۱۴۰۲
ساعت : 12:20
تشکیل بیش از ۲ هزار پرونده مربوط به مالیات بر تراکنش‌های بانکی در خوزستان

تشکیل بیش از ۲ هزار پرونده مربوط به مالیات بر تراکنش‌های بانکی در خوزستان

 

مدیر کل امور مالیاتی خوزستان از تشکیل ۲ هزار و ۴۰۰ پرونده مربوط به مالیات بر تراکنش‌های بانکی در شورای حل اختلاف مالیاتی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، علی خورشیدی با بیان اینکه تعداد پرونده‌های مربوط به مالیات تراکنش‌های بانکی در خوزستان زیاد است، گفت: ۲ هزار و ۴۰۰ پرونده مربوط به مالیات بر تراکنش‌های بانکی در شورای حل اختلاف مالیاتی استان است که ۲ هزار و ۱۸۰ پرونده مربوط به مودیان بدون پرونده قبلی هستند.

وی با بیان اینکه برخی تراکنش‌ها ازجمله تراکنش‌های مربوط به جا به جایی پول مشمول مالیات نمی‌شوند، افزود: اگر به دنبال شفاف سازی در دریافت مالیات هستیم باید جزئیات تراکنش‌های بانکی توسط اداره کل مالیاتی مشخص شود.

خورشیدی با اشاره به اینکه اظهارنامه ۷۷ درصد مودیان استان در حال تایید است، اضافه کرد: همه روزه آمادگی تشکیل جلسه‌های آموزشی برای آشنایی با سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی را داریم.

مدیر کل امور مالیاتی خوزستان ادامه داد: به دلیل اینکه ثبت اطلاعات از سوی مودیان در زمان‌های پایانی فرصت تعیین شده انجام می‌شود و به یکباره حجم زیادی از اطلاعات باید در سامانه ثبت شود، در برخی موارد با مشکلاتی در ارائه خدمات از سامانه مواجه می‌شویم.

خورشیدی داشتن شناسه کالا برای محاسبه مالیات را الزامی عنوان کرد و گفت: پیگیر فراهم سازی شرایطی برای شناسه دار شدن، کالا‌های بدون شناسه از سوی وزارت صمت هستیم.

وی شفاف سازی برای اجرای عدالت مالیاتی را ضروری دانست و افزود: متولی آموزش به مودیان، اداره کل امور مالیاتی استان است و هر شرکت معتمدی که اعلام کرده باید نرم افزاری برای ثبت در این سامانه خریداری شود و یا هزینه‌ای در قبال آموزش دریافت کند تخلف کرده است.

امین نوشادی، مدرس اداره کل امور مالیاتی خوزستان گفت: در کسب و کار‌های خرد ثبت دستگاه پُز فعال در سامانه مودیان مالیاتی کافی است و نیاز به خرید نرم افزار خاصی نیست.

وی با بیان اینکه صدور صورتحساب الکترونیکی مهم‌ترین رویکرد برای تغییر فرآیند نظام سنتی دریافت مالیات است، افزود: شرکت‌های معتمدی که برای آموزش به مودیان در نظر گرفته شده‌اند براساس قانون هزینه آن‌ها توسط اداره کل امور مالیاتی باید پرداخت شود.

نوشادی تعداد مودیان کشور را ۷ میلیون نفر اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد ۳۰۰ هزار مودی در استان هستند که از این جمعیت ۲۷۰ هزار نفر را اشخاص حقیقی تشکیل می‌دهد.

برچسب ها : تراکنش‌های بانکی خوزستان مالیات