شماره خبر : 26656
منتشر شده در مورخ : ۲۹ مهر ۱۴۰۲
ساعت : 14:9
واگذاری تجدیدنظر استاندارد ملی برق و الکترونیک به خوزستان

واگذاری تجدیدنظر استاندارد ملی برق و الکترونیک به خوزستان

 

تجدیدنظر استاندارد ملی ۰۳۴-۲-۴۲۳۲ در کمیته برنامه ریزی برق و الکترونیک به خوزستان واگذار شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، کمیته برنامه ریزی برق و الکترونیک، به صورت مجازی و با حضور مدیرکل دفتر تدوین استاندارد‌های ملی، کارشناسان، متخصصان و نمایندگان سازمان‌ها و آزمایشگاه‌های مرتبط و نیز نمایندگان دفتر تدوین اداره کل استاندارد استان برگزار شد .
در این کمیته که ۴۱ موضوع مورد بررسی قرار گرفت، تجدید نظر استاندارد ملی ۰۳۴-۲-۴۲۳۲ تحت عنوان " الزامات ایمنی تجهیزات الکتریکی برای استفاده در اندازه‌گیری، کنترل و آزمایشگاه-قسمت ۲-۰۳۴: الزامات ویژه تجهیزات اندازه گیری مقاومت عایقی و تجهیزات آزمون استقامت الکتریکی"، با توجه به انتشار نسخه جدید بین المللی به استان خوزستان واگذار شد.
این استاندارد به بیان الزامات ایمنی تجهیزات الکتریکی برای مقاومت عایقی و تجهیزات آزمون برای استقامت الکتریکی با ولتاژ خروجی بیش از ۵۰ ولت متناوب یا ۱۲۰ ولت مستقیم می‌پردازد. این استاندارد برای تجهیزات اندازه‌گیری ترکیبی مورد استفاده در آزمایشگاه‌ها که دارای عملکرد اندازه گیری مقاومت عایقی یا عملکر اندازه گیری آزمون استقامت الکتریکی می‌باشند، کاربرد دارد.
با توجه به اهمیت ایمنی تجهیزات، تجدید نظر این استاندارد مطابق با ویرایش سال ۲۰۲۳، توسط اداره کل استاندارد خوزستان انجام خواهد شد.

 

برچسب ها : استاندارد ملی برق و الکترونیک خوزستان استاندارد ملی