شماره خبر : 26755
منتشر شده در مورخ : ۲ آبان ۱۴۰۲
ساعت : 13:26
غرفه گردشگری صنعتی کودک CIT در اهواز برای اولین بار در کشور

غرفه گردشگری صنعتی کودک CIT در اهواز برای اولین بار در کشور

 

برای نخستین بار در ایران غرفه «گردشگری صنعتی کودک» CIT در اهواز برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، با پیگیری و تلاش عبدالله سعیدی اصل، کارشناس و تورگردان میراث صنعتی برای کودکان، نخستین غرفه «گردشگری صنعتی کودک» در نمایشگاه اتاق بازرگانی استان خوزستان برپا می‌شود.

«گردشگری صنعتی کودک» (CIT) مخفف Child Industrial Tourism از مباحث نوین در حوزه «میراث صنعتی» محسوب می‌شود و برای نخستین بار است که در ایران، به صورت اختصاصی و تخصصی بدان پرداخته می‌شود.

این غرفه از امروز، سه شنبه ۲ آبان ماه در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز برگزار خواهد شد و تا روز جمعه ۵ آبان فعال است.

سعیدی اصل، فعال در زمینه میراث و گردشگری صنعتی و کارشناس ارشد پژوهش و توسعه مدیریت پژوهش فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران است و نزدیک به ۲ سال است موضوع گردشگری صنعتی کودک را به صورت تخصصی دنبال می‌کند.

وی می‌گوید: در این غرفه نمایشگاهی، کودکان و نوجوانان بازدیدکننده با دیدن ماکت ها، کاتالوگ‌ها و بروشور‌ها و کتاب و عکس‌های اختصاصی با مفاهیم صنعتی کشور و بطور مشخص صنعت نفت و میراث صنعتی ۱۱۶ ساله آن آشنا می‌شوند.

غرفه گردشگری صنعتی کودک CIT در اهواز، امانیه، تقاطع لقمان و سقراط برگزار می‌شود و علاقه مندان در بازه زمانی یادشده از ساعت ۹ تا ۱۳ می‌توانند به صورت رایگان از این نمایشگاه بازدید کنند.

برچسب ها : گردشگری صنعتی غرفه گردشگری صنعتی کودک CIT در اهواز اهواز خوزستان