شماره خبر : 26812
منتشر شده در مورخ : ۵ آبان ۱۴۰۲
ساعت : 9:46
خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس و میدل باس برای اهواز با اختصاص اعتبار

خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس و میدل باس برای اهواز با اختصاص اعتبار

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز: با اختصاص اعتبار، ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و ۱۰۰ دستگاه میدل باس برای بهبود وضعیت حمل و نقل شهری خریداری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، حجت الله سلیمانی با اشاره به افزایش قیمت ارز و اتوبوس برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: در دوره جدید مدیریت شهر، ۲ قرار داد برای خرید اتوبوس منعقد شد که در قرار داد اول ۶۵ دستگاه اتوبوس خریداری کرد و اسفند سال ۱۴۰۰ سهم شهرداری اهواز پرداخت شد.

وی افزود: قرارداد دوم خرید اتوبوس در آبان سال ۱۴۰۱ منعقد شد که علاوه بر آن در مرداد ماه امسال ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق بهادار اختصاص یافته برای حمل و نقل عمومی نقد شد و ۵۰۰ میلیارد نیز در سال آینده اختصاص می‌یابد تا بتوانیم برای خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس ۱۰۰ دستگاه میدل‌باس اقدام کنیم.

سلیمانی به خرید ۵۰ دستگاه ون تاکسی اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر نیمی از این تعداد ون را دریافت کرده‌ایم و در چند روز آینده با ابلاغ شیوه نامه بهره‌برداری از آن با اولویت مناطق کم‌برخوردار و در ۱۰ خط ۵ دستگاهی مانند عین‌دو، ملاشیه، دغاغله و مهدیس از آن‌ها استفاده می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز می‌گوید: شهرداری اهواز اقدام به خرید ۶ دستگاه ون برقی خریداری کرده است و براساس برنامه‌ریزی انجام شده عصر‌های پنجشنبه در بهشت‌آباد ۲ دستگاه ون برقی دریافت شده سرویس دهی کنند و باقی ون‌ها پس از دریافت، در قسمت‌های سرپوشیده میدان سلمان فارسی، خیابان امام خمینی و امانیه سرویس‌دهی انجام دهند.

وی اضافه کرد: برای توسعه و نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی با توجه به قیمت تاکسی و سود تسهیلات داده شده، لایحه‌ای به شورای اسلامی شهر اهواز ارائه شد تا تفاوت سود تسهیلات داده شده مازاد بر ۴ درصد را شهرداری پرداخت کند و بر همین اساس تا کنون ۳۷ دستگاه نوسازی شد و ۶۵ دستگاه نیز در حال سپری کردن روال قانونی هستند، علاوه بر آن و در حال حاضر نیز ۶۰۰ نفر در سامانه برای نوسازی تاکسی خود ثبت‌نام کرده‌اند.

برچسب ها : قیمت تاکسی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز شهرداری اهواز اهواز خوزستان