شماره خبر : 26848
منتشر شده در مورخ : ۶ آبان ۱۴۰۲
ساعت : 14:20
لزوم نصب گواهینامه استاندارد وسایل بازی در معرض دید

لزوم نصب گواهینامه استاندارد وسایل بازی در معرض دید

 

مدیر کل استاندارد خوزستان: گواهینامه استاندارد وسایل بازی در شهربازی های استان باید در معرض دید عموم مردم قرار گیرند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، علی داوودی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه برای هر وسیله بازی در شهربازی‌های خوزستان یک شناسه در اداره استاندارد استان وجود دارد، گفت: درحال حاضر ۱۰۰ وسیله بازی در پارک شهربازی پادادشهر اهواز وجود دارد که ۸۶ درصد وسایل بازی استانداردسازی شده اند.

وی با بیان اینکه ۱۴ وسیله بازی گواهی استاندارد ندارند و ۴ وسیله دیگر به دلیل نداشتن شرایط استاندارد و گواهی مربوط، غیرفعال هستند، افزود: این وسایل به صورت دوره‌ای رصد و ایمن سازی می‌شوند و درصورت نداشتن مشکل، گواهی بهره برداری، ایمنی و سلامت صادر خواهد شد.

داوودی به صدور گواهینامه یکساله استاندارد برای هر وسیله بازی اشاره کرد و ادامه داد: تاکید می‌شود بهره برداران گواهی را در محلی که در معرض دید همگان باشد، نصب کنند و عموم مردم که قصد استفاده از وسایل بازی را دارند، گواهی مربوط را از شخص بهره بردار بخواهند.

مدیر کل استاندارد خوزستان نداشتن گواهی استاندارد و یا تمدید نشدن آن برای هر وسیله بازی را به منزله غیراستاندارد بودن آن عنوان و اضافه کرد: اینگونه بازی‌ها تا زمان استانداردسازی و تایید کارشناسان اداره استاندارد، حق فعالیت ندارند.

وی در پایان گفت: انتظار می‌رود شهروندان برای حفظ سلامت و جان خود، از استفاده وسایل غیراستاندارد و ناایمن خودداری کرده و درصورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه گواهی استاندارد، مراتب را به اداره استاندارد خوزستان اطلاع دهند تا موضوع بررسی و کار‌های مربوط به آن انجام شود.

برچسب ها : گواهینامه استاندارد وسایل بازی خوزستان