شماره خبر : 26850
منتشر شده در مورخ : ۶ آبان ۱۴۰۲
ساعت : 14:27
راه اندازی پایانه‌های انبوه بر بی آر تی در اهواز

راه اندازی پایانه‌های انبوه بر بی آر تی در اهواز

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز برنامه‌های مربوط به راه‌اندازی پایانه‌های انبوه بر در میدان چهارشیر و دانشگاه آزاد این کلانشهر را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، حجت الله سلیمانی با بیان اینکه در دهه قبل شهرداری اهواز بیش از ۸۰ درصد ناوگان عمومی خود را از دست داده است، گفت: مطالعه‌های اولیه طرح اتوبوس بی‌آرتی در سال ۹۱ انجام و در سال ۹۷ نیز مطالعه‌ها و طراحی آن به طور کامل انجام شد، اما اهتمامی برای عملیاتی شدن آن در مدیریت شهری وجود نداشت، ولی با روی کار آمدن دوره جدیدی شورای شهر ساخت اتوبوس بی‌آرتی در اولویت‌های مدیریت شهری قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه خط یک اتوبوس بی‌آرتی از میدان شهید بندر (چهار شیر) آغاز شده است، افزود: این خط با گذر از خیابان پاسدار وارد خیابان سلمان فارسی می‌شود و پس از آن از طریق میدان ساعت به سمت میدان دانشگاه به پایان می‌رسد.

سلیمانی با بیان اینکه در این مسیر ۲۷ ایستگاه مشخص شده است که فواصل ایستگاه‌های قطار شهری را جبران می‌کند، ادامه داد: برای راه‌اندازی پایانه‌های انبوه بر در میدان چهارشیر و دانشگاه آزاد برنامه ریزی شده است که براساس آن، طرح بی‌آرتی در ۳ بخش پایانه شهید بندر، ایستگاه‌های بین راهی و پایانه کارگر تعریف شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز به انعقاد قرارداد پایانه شهید بندر و تجهیز کارگاه آن و بهره برداری طرح تا پایان امسال اشاره و اضافه کرد: فرایند امضای قرارداد ساخت ایستگاه‌های بین راهی نیز در حال امضا است که در طول ۱۵ ماه انجام می‌شود، اما در حال رایزنی برای رفع مشکلات برای انعقاد قرارداد پایانه کارگر هستیم.

سلیمانی می‌گوید: همه خطوط حمل و نقل عمومی اهواز به مرکز شهر ختم می‌شوند و این مسئله مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند، زیرا برای تملک زمین و ساخت  ایستگاه در مرکز شهر هم قیمت زمین گران است و هم به علت کوچک بودن قطعه ها، تعداد مالکان زیاد، به همین دلیل در خطوط بی‌آرتی تلاش شد پایانه‌ها در سایر نقاط باشند و در مرکز شهر صرفاً ایستگاه اتوبوس داشته باشیم.

وی گفت: با رایزنی‌های انجام شده تلاش خواهیم کرد تا حداقل ۴ ایستگاه از مجموع ۲۷ ایستگاه بی آرتی تا پایان سال به بهره‌برداری برسد تا شهروندان بتوانند در عید نوروز از اتوبوس بی‌آرتی استفاده کنند.

برچسب ها : میدان چهارشیر دانشگاه آزاد اهواز خوزستان دانشگاه آزاد اسلامی اهواز