شماره خبر : 26896
منتشر شده در مورخ : ۷ آبان ۱۴۰۲
ساعت : 20:46
راوی گفت: بگذارید پروژه قطار شهری اهواز روی ریل اجرا بیفتد، بعد تاریخ سوار شدن به آن را بدهید/وجود اسب ها و موتورسوارها در پارک ریحانه باعث وحشت خانواده‌ها می شود

راوی گفت: بگذارید پروژه قطار شهری اهواز روی ریل اجرا بیفتد، بعد تاریخ سوار شدن به آن را بدهید/وجود اسب ها و موتورسوارها در پارک ریحانه باعث وحشت خانواده‌ها می شود


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده در خصوص آغاز به کار مجدد پروژه قطار شهری اهواز گفته : تلاش می شود مردم تا آبان ماه 1404 سوار قطار شهری شوند.
حجت الاسلام سلیمانی این را هم گفته که منابع مالی خوبی برای قطار شهری اهواز در حال تامین است و وزارت کشور هم قول داده است 10 سال عقب ماندگی این پروژه را جبران کند. ( چنین باد)
دادن خبر خوش، خصوصاً اگر راجع به شهر و پروژه های بزرگ باشد خیلی خوب است اما چه بهتر که چنین خبرهائی از سوی متولیان و مجریان پروژه ها باشد تا با توجه به جمیع موارد مربوطه به مردم قول بدهند. مثلاً در باره شروع به کار قطار شهری اهواز، اولاً که قبلاً از طرف مسئولین وعده 3 ساله برای اجرای مرحله اول پروژه داده شده، آن هم به شرطها، مثل تامین اعتبار لازم و به موقع ( که آقای سلیمانی نامی از منابع نبرده) ثانیاً، پشتیبانی مسئولان کشوری و استانی، توانا بودن پیمانکار، تᅢمین و خرید به موقع واگن و مهم تر از همه تحویل کارگاه ها به پیمانکار جدید مهم است تا اینجای کار، فاز اول پروژه قطار شهری از فرودگاه تا مصلی و بعد از مصلا تا فلکه ساعت است. 5/3 کیلومتر تونل باید زده شود و یکی از تونل ها باید از خیابان نادری ادامه پیدا کند و در خوش بینانه ترین پیش بینی 12 ماهه تمام می شود. البته شروع مترو از زرگان است که برای فاز 4 پروژه در نظر گرفته شده است. پس از آن مرحله ریل گذاری است که انجام به موقع این عملیات بستگی به میزان توانمندی پیمانکار دارد که قرارگاه خاتم تا حالا در چند استان خوب عمل کرده و امیدواریم اینجا هم همین طور باشد. به پیمانکار سابق هم توصیه می شود با توجه به حکم دستگاه قضائی، حسن نیت خود را در تحویل سریع کارگاه ها نشان دهد تا مساله نه قهری، بلکه دوستانه فیصله یابد و بیش از این خاطره تلخی از ایشان در اذهان باقی نماند.
به جای فکر واردات پزشک، پی گیر رفع علت و کاهش هزینه ها باشید
سخنگوی سازمان نظام پزشکی گفته : < در صورتی که تعداد پزشک کافی نداشته باشیم، احتمال واردات پزشک وجود دارد، هر چند با توجه به تعرفه های پائین، هیچ پزشک خارجی با تعرفه های فعلی در ایران کار نمی کند. در توجیه این مطلب عنوان شده : هزینه خرید و اجاره مطب، مالیات و ... افزایش پیدا کرده اما از طرفی دریافتی پزشکان به عنوان فردی که باید این بنگاه اقتصادی را اداره کند، چندان افزایشی نداشته است، ضمناً تعرفه پزشک در کشورهای خلیج فارس، رقم 20 برابر، هندو پاکستان و افعانستان10 برابر و عراق 18 برابر ایران است.
متاسفانه هر زمان مسائل این چنینی پیش می آید، به جای آن که در صدد حل مشکل برآیند، به کلی آیه یاس می خوانند و منفی ترین جنبه را در نظر می گیرند، مثل همین مورد که استدلال می آورند چون هزینه ها بالاست، درآمد پزشکان با هزینه ها نمی خواند و ممکن است کار به جایی برسد که مجبور شویم پزشک وارد کنیم، در صورتی که راههایی برای کاهش هزینه های جنبی پزشکان مثل خرید و اجاره مطب وجود دارد و باید علت این همه هزینه های بالا را بدانند و فکری برای آن بکنند.
در همین اهواز خودمان، وقتی قرار باشد تمام مطب ها یا اکثر آن ها در گرانترین نقطه شهر باشد، مسلماً خرید یا کرایه محل مطب سر به فلک می کشد. هر چند آنها هم راه هایی برای کسب درآمد بیشتر مثل خرید تجهیزات پزشکی و بهره برداری از آنها، ایجاد داروخانه و آزمایشگاه و غیره دارند و بخش زیادی از درآمد آنها را تامین می کنند. اما اگر در نقاط مناسبی از شهر که قیمت زمین و ملک ارزانتر است مجتمع های پزشکی برای ایجاد مطب در نظر گرفته شود و به پزشکان تسهیلاتی بدهند، هم شهر از لحاظ ترافیکی نفس راحتی می کشد و مردم این همه گرفتاری برای رفتن به مطب ها ندارند، هم پزشکان درآمد بیشتری خواهند داشت و کمتر به فکر مهاجرت می افتند. راههای دیگری هم در این مورد وجود دارد که می شود مشکل را حل کرد اگر مسئولان دور اندیشی داشته باشیم.
وجود اسب ها و موتورسوارها در پارک ریحانه باعث وحشت خانواده‌ها می شود
این روزها با خنک شدن هوا، مردم اهواز که چند ماه به خاطر تابستان گرم و طولانی امکان استفاده از هوا و فضای خارج از خانه را نداشته اند، خصوصاً شب ها و بیشتر آخر هفته به تنها جائی که سراغ دارند، یعنی جاده ساحلی و پارک های واقع در آن می روند و وجود خودروهای بی شمار پارک شده در جاده  نشان از این استقبال دارد. قاعدتاً شهرداری اهواز، به خصوص عوامل سازمان پارک ها، باید برای رفاه خانواده ها جاذبه هایی ایجاد کنند، اما این طور که تعداد زیادی از شهروندان در تماس با راوی عنوان کرده اند، در پارک ها نه تنها جاذبه هایی وجود ندارد، بر عکس دافعه هایی، خانواده هارا از رفتن به این پارک ها پشیمان می کند. از جمله، شهروندان شاکی شده اند که در پارک ریحانه جاده ساحلی، شب ها وضعیت بدی حاکم است که دور از انتظار است.  ‌
مثلاً اسب هایی برای سوار شدن مردم هست که خانواده ها نگران هستند مبادا یکی از آنها رم کند یا بعلتی از کنترل خارج شود و زمانی که از کنار خانواده ای که روی چمن ها نشسته عبور می کند مشکل ساز شود.
 مورد دیگر موتورهایی است که کرایه داده می شوند و موتورسواران با سروصدا و ویراژ دادن واز نظرخودشان هنرنمایی باعث آزار خانواده ها می شوند. اینها و موارد دیگری باعث می شودکه خانواده ها بجای احساس آرامش و لذت بردن از هوا وحشت کنند . حالا بوی نامطبوع قلیان ها و حضور افراد متفرقه ومتکدیان و غیره، جای خود دارد. سوال خانواده ها اینست که چرا درچنین مکان هایی حتی یکی دو نیروی انتظامی یا لااقل عوامل حراست سازمان پارک های شهرداری منطقه حضور ندارد که به کارها نظم بدهند یا درصورت بروز مزاحمت و دعوا مداخله کنند؟  
  ‌نکته دیگراینکه اسب سواری و موتور سواری باید درقسمت‌های جدا گانه و در شهر بازی های محصور باشد نه قاطی خانواده هایی که آنجا نشسته اند. کاش کارکنان شهرداری حتی اگر شده خانواده خود را به این پارکها ببرند تا از نزدیک شاهد مشکلات آنجا باشند. چرا باید مردم این شهر برای هر کاری که قراراست برای آنها انجام شود، شاهد بی نظمی باشند. خواهشاً رسیدگی شود.

برچسب ها : پارك ریحانه پروژه قطار شهری اهواز خوزستان