شماره خبر : 26991
منتشر شده در مورخ : ۱۰ آبان ۱۴۰۲
ساعت : 11:24
ساخت بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد مسکن ملی در اهواز

ساخت بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد مسکن ملی در اهواز

 

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان‌های اهواز و کارون : ساخت ۲ هزار و ۸۳۴ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن شهرستان اهواز از سوی این بنیاد در دست ساخت است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان ، غلامعباس شریعتی‌نژاد بیان کرد: از این تعداد ۷۵۴ واحد در منطقه "اکباتان" اهواز در چهار فاز با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ۲ هزار و ۸۰ واحد مسکونی نیز در منطقه "سپیدار" با ۱۰ درصد پیشرفت در دست ساخت است.

ساخت بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد مسکن ملی در اهواز

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن یکی از دستگاه‌های متعهد در اجرای این طرح است گفت: میزان تسهیلات پرداختی به متقاضیان نهضت ملی مسکن تا پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

شریعتی‌نژاد اظهار کرد: متقاضیان مسکن ملی در شهرستان کارون نیز ۲ هزار و ۸۰۰ نفر هستند که از این تعداد ۷۸ نفر پای کار آمدند.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان‌های اهواز و کارون افزود: طرح نهضت ملی مسکن شهرستان کارون به دلیل وجود معارض در این منطقه، همچنان عملیاتی نشده است.

وی گفت: سال گذشته در ۴۲ روستای اهواز و ۲۳ روستای کارون عملیات بهسازی و زیر سازی معابر انجام شد.

شریعتی‌نژاد با اشاره به تامین اعتبار این پروژه‌ها از محل استانی، ملی و نفت افزود: ۴۶۵ میلیارد ریال برای روستا‌های اهواز و ۲۲۴ میلیارد ریال اعتبار برای روستا‌ها کارون اختصاص یافت.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان‌های اهواز و کارون ادامه داد: برای سال جاری بهسازی معابر ۲۵ روستای دیگر برنامه ریزی بود، اما هنوز در این زمینه قیر رایگان و اعتبارات لازم اختصاص نیافته که در صورت تامین اعتبار، ممکن است تعداد روستا‌ها برای بهسازی معابر افزایش یابند.

وی از اجرای ۴۴۰ هزار مترمربع آسفالت در روستا‌های شهرستان‌های اهواز و کارون در یکسال خیر خبرداد.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان‌های اهواز و کارون با اشاره به اهمیت مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی به ویژه در مقابله با زلزله افزود: امسال ۳۲۰ واحد مسکونی روستایی در روستا‌های شهرستان اهواز مقاوم سازی خواهند شد.

وی از مقاوم سازی ۴۱۳ خانه روستایی در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر اهواز و کارون در سال گذشته خبر داد و گفت: تسهیلاتی که به روستاییان برای اجرای این پروژه پرداخت می‌شود ۲ میلیارد ریال است.

شریعتی نژاد اضافه کرد: متاسفانه برخی بانک‌ها در دریافت ضمانت سختگیری می‌کنند که در کُند شدن روند اجرای طرح موثر است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان‌های اهواز و کارون اظهار کرد: سال گذشته اقدامات لازم برای صدور یکهزار و ۸۰۰ جلد سند ملکی منازل روستا‌ها و همچنین شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر شهرستان‌های اهواز و کارون انجام شد که درخواست یکهزار و ۲۰۰ نفر از این تعداد ثبت و ۴۰۰ سند صادر شده است.

وی گفت: صدور سند اماکن روستایی و همچنین شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر بر اساس قانون" الحاق و ساماندهی" به بنیاد مسکن واگذار شده است.

بیش از ۲۸۰ هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن باید به مدت چهار سال در استان خوزستان ساخته شود.

برچسب ها : مسکن ملی در اهواز مسکن ملی اهواز خوزستان