شماره خبر : 27096
منتشر شده در مورخ : ۱۴ آبان ۱۴۰۲
ساعت : 12:56
تسهیلات خود مالکی فرصتی مناسب برای خانه دار شدن

تسهیلات خود مالکی فرصتی مناسب برای خانه دار شدن

 

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان: بهره گیری از تسهیلات خود مالکی فرصتی مناسب برای خانه دار شدن مردم است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان ، میثم آذرسا با تشریح آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در خوزستان گفت: این طرح در قالب بخش‌های مختلفی ازجمله روستاها، خودمالکی، بافت‌های فرسوده و مسکن حمایتی اجرایی می‌شود و در این زمینه ساخت ۲۸۰ هزار واحد در خوزستان در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: ۱۴۰ هزار واحد از این مسکن‌های تکلیف‌شده در طرح نهضت ملی مسکن در استان، مسکن حمایتی است و ۱۴۰ هزار واحد دیگر باید در بخش‌های دیگر اجرایی شوند که ۵۶ هزار واحد از آن در روستا‌های استان، ۴۰ هزار واحد در بحث خودمالکی و ۴۲ هزار واحد نیز در بافت فرسوده باید ساخته شود.

آذرسا درباره تسهیلات خود مالکی گفت: این طرح فرصت مناسبی برای هم استانی‌ها در شهر‌ها و روستا‌های استان است افرادی که پروانه ساختمانی را دریافت کنند مشمول تسهیلات پیش بینی شده در این طرح می‌شوند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان اظهار داشت: به متقاضیان واحد‌های خودمالکی نهضت ملی مسکن، ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود، این تسهیلات درصورت بهره‌گیری از محصولات ساختمانیِ شرکت‌های دانش بنیان، تا ۷۵۰میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

او گفت: مردم می‌توانند برای ساخت واحد مسکونی در زمین خود از تسهیلات ۷۵۰میلیون تومانی به ازای هر واحد مسکونی استفاده کنند.

آذرسا افزود: برای دریافت وام خودمالک نیاز است که متقاضی به سامانه http://saman.mrud.ir مراجعه و گزینه درخواست تسهیلات ساخت را انتخاب کند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان بیان کرد: بانک‌های عامل برای پرداخت وام خودمالکی، بانک‌های مسکن، ملی، ملت، تجارت، صادرات و سایر هستند.

وی گفت: چنانچه سند به نام شخص حقوقی یا تعاونی و یا شرکت باشد باید به عنوان شخص حقوقی اقدام به ثبت نام کنند.

آذرسا ادامه داد: افراد برای ثبت‌نام، حتما می‌بایست تصاویر سند تک برگ و پروانه ساختمانی دارای اعتبار را بارگذاری کنند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه محدودیتی در پرداخت این تسهیلات وجود ندارد، گفت: متقاضی باید پس از تکمیل اطلاعات پروژه در مرحله آخر اقدام به انتخاب بانک و شعبه و پس از آن به بانک مورد نظر برای تشکیل پرونده مراجعه کند؛ شایان ذکر است اعطای این تسهیلات اصلا نیازی به سپرده گذاری یا خرید اوراق ندارد.

برچسب ها : طرح نهضت ملی مسکن مسکن خوزستان