راوی گفت: استاندار به عنوان رئیس شورای سازمان قطار شهری، مسائل متروی اهواز را جمع کند/ماهی های ارزان ممکن است حرام گوشت باشند
به قرار اطلاع، جمعه گذشته استاندار خوزستان از وضعیت پروژه قطار شهری اهواز بازدیدی داشته است و به این ترتیب بعد از گذشت سال ها، یک استاندار از این تاسیسات خاک گرفته دیدن کرد. آخرین استانداری که چنین بازدیدی داشته، دکتر شریعتی استاندار اسبق خوزستان بوده است و این طور که شنیدیم آقای محراب برای این بازدید وقت گذاشت و دلسوزانه همه چیز را بررسی کرده که باید در انتظار اقدام عملی پس از این بازدید باشیم. راوی اطلاع دارد که یکی از دغدغه های استاندار تکمیل پروژه قطار شهری اهواز است. با توجه به این که قطار شهری یک پروژه ملی و حاکمیتی است، مسلماً انجام آن فقط از شهرداری برنمی آید و توفیق در آن نیازمند همت جمعی در کشور و استان است، بنابراین اکنون که استاندار از نزدیک وضعیت را دیده انتظار از ایشان برای رفع مشکلات و موانع شروع عملیات، خیلی بیشتر شده به خصوص این که استاندار رئیس شورای سازمان قطار شهری اهواز است و زمان آن رسیده که چه از نظر تامین اعتبار و چه به لحاظ هموار ساختن شروع مجدد عملیات، قدم های بلندی برداشته شود. البته استاندار در این بازدید گفته در هر گوشه این استان پروژه های ناتمام وجود دارد که از این حرف نتیجه می گیریم تکمیل پروژه های رها شده و نیمه کاره از دغدغه های استاندار است که نسبت به آن ها حساسیت دارد و اگر در زمان استانداری ایشان، همین کارهای ناتمام سامان بگیرند و تمام شوند، مسلماً نام نیکی از وی باقی خواهد ماند. راستی چرا با وجود حضور چندین روابط عمومی همراه استاندار، خبر بازدید ایشان و آن چه که در این برنامه گذشت بطور چشمگیر منعکس نشد حتی از سوی نزدیکترین روابط عمومی که در کنار استاندار قرار دارد؟
تا وقتی <قرارگاه> شروع به کار نکرده دادن وعده سر خرمن، غیر کارشناسی است
در حالی که با وجود صدور حکم خلع ید پیمانکار سابق پروژه قطار شهری، هیچ نشانه ای از شروع به کار پیمانکار جدید نیست و توقف پروژه ادامه دارد، اما هر چند روز یکی از اعضای شورای شهر یا معاونین شهرداری خبر از به صدا درآمدن سوت قطار شهری با اعلام زمان های مشخص مثلاً تا دو سال دیگر یا 18 ماه بعد می دهند، حال آن که اگر قرار باشد کسی در این باره اطلاع رسانی کند، قاعدتاً باید مدیر عامل سازمان قطار شهری اهواز باشد که ظاهراً ایشان تا از انعقاد قرارداد با پیمانکار جدید اطمینان پیدا نکند، حاضر نیست در این مورد زمان بهره برداری از پروژه را اعلام کند چون هنوز حتی تفاهم نامه ای هم منعقد نشده و معلوم نیست برنامه قرارگاه که گفته شده کار به آنجا سپرده خواهد شد، چیست.
معمول این است که اگر بناست مجری یک پروژه کاری را شروع کند، باید برنامه بدهد که در مراحل مختلف چه خواهد کرد، چون مسلماً عملیات همه جانبه نخواهد شد کما این که در سایر استان ها هم قطار شهری آنها ایستگاه به ایستگاه پیش رفته است و اینجا هم باید این طور باشد تا همزمان با تحویل و تحول کارگاه ها، مقدمات کار فراهم و اراده قرارگاه برای شروع عملیات احساس و بلکه لمس شود. می دانیم که هر چه در آغاز مجدد پروژه تاخیر شود، کار سخت تر خواهد شد ضمن این که هزینه ها هم بالاتر خواهد رفت. بنابراین تمام هم و غم شهرداری و شورای شهر باید تسریع در شروع کار باشد و این که با توجه به اوضاع و احوال فعلی که خود معاون خدمات شهری شهرداری معتقد است قطار شهری جنازه ای است که روی زمین مانده اما دقیق بگوید < تا 18 ماه آینده متروی اهواز به حرکت در می آید تا بخشی از آلایندگی های شهر کاهش یابد > پیش بینی های غیر کارشناسی است و معلوم نیست آن وقت آقایان در جایگاهشان حضور داشته باشند تا تحقق وعده هایشان را شاهد باشند یا اگر چنین نشد، پاسخگو باشند.
به عمل کار برآید، به سخندانی نیست!
هر چند روز یکی از مدیران اداره کل حفاظت محیط زیست استان آماری از واحدها و عوامل آلوده کننده اهواز را می دهند و داغ ما را تازه می کنند بدون آن که بگویند غیر از صدور اخطاریه برای آنها کدام اقدامشان نتیجه داده و چه قدم هایی برای پاکسازی شهرها برداشته اند. همین دو روز پیش معاون محیط زیست انسانی این اداره کل، صنایع نیشکر، آتش زدن مزارع برنج کاری، منابع متحرک یعنی خودروها و عدم سوخت استاندارد (یورو 4) را عواملی دانست که موجب افزایش شاخص آلایندگی در خوزستان به ویژه در اهواز هستند. وی این را هم گفته که اقداماتی برای رفع آلایندگیها شده اما نتیجه دادن آن ها مستلزم این است که دستگاه های اجرائی به تکالیف خود عمل کنند.
یعنی هیچ، چون می فرمایند دستگاهها به وظایفشان عمل نمی کنند. ایشان اسمی هم از صنایع بزرگ استان که بهایی به اخطاریه ها نمی دهند نبرد. پس فایده بازگو کردن اینها یا تشریح وضعیت دفن زباله در برومی که می گوئید شرکت نفت قرار بود کار ساماندهی این سایت را انجام دهد اما این کار را نمی کند، چیست؟
ماهی های ارزان ممکن است حرام گوشت باشند
دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی خوزستان در خصوص عرضه خرید و مصرف ماهیان حرام گوشت، به شهروندان که در وانت ها و خودروهای سواری به قیمت نازل فروخته می شوند، هشدار داده و از مردم خواسته فرآورده های خام حیوانی را از مراکز عرضه مجاز تهیه کنند و هنگام خرید دقت کنند تا گواهی حمل صادر شده توسط دامپزشکی را داشته باشند. این ماهیان معمولا بدون فلس و پولک هستند.
آبزیان حرام گوشت شامل انواع گربه ماهی، کوسه ماهی، صدف دریائی، ماهی مرکب، عروس دریائی، حلزون دریائی، انواع خرچنگ و لابستر و کلیه دوزیستان مثل تمساح، لاک پشت و قورباغه هستند.
برچسب ها : استاندار خوزستان سازمان قطار شهری متروی اهواز