شماره خبر : 27200
منتشر شده در مورخ : ۱۷ آبان ۱۴۰۲
ساعت : 10:43
۱۹ آبان ، برگزاری چهارمین جشنواره استانی شکرانه برداشت چای ترش در کارون

۱۹ آبان ، برگزاری چهارمین جشنواره استانی شکرانه برداشت چای ترش در کارون

 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از برگزاری چهارمین جشن شکرانه برداشت چای ترش در روستای علوه شهرستان کارون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد حسنی نسب زمان برگزاری چهارمین جشنواره استانی شکرانه برداشت چای ترش در روستای علوه شهرستان کارون را ۱۹ آبان ماه امسال اعلام کرد و گفت: هدف از برگزاری این جشنواره علاوه بر شکرگزاری به درگاه خداوند بابت تولید و برداشت محصول پر برکت، ایجاد فضای مفرح و شاد، تبیین ظرفیت‌های کشاورزی بخصوص گیاهان دارویی منطقه، انتقال دانش فنی و آموزش بهره برداران، دریافت مسائل و مشکلات پیش روی تولیدکنندگان، عرضه مستقیم محصول و کمک به بهبود و تکمیل حلقه‌های زنجیره ارزش محصول است.
 وی افزود: در جشنواره چای ترش علاوه بر آشنایی شرکت کنندگان با فضای کشت و کار چای ترش، حضور در مزارع و آشنایی با نحوه برداشت محصول، غرفه‌های عرضه مستقیم محصول چای ترش و فرآورده‌های جانبی، عرضه محصولات مختلف کشاورزی، نهال، گل و گیاه و صنایع دستی نیز برپا خواهد شد.
 حسنی نسب ادامه داد: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده مقرر است از ابتدای روز کارگاه‌های آموزشی ترویجی برای بهره برداران و برپایی نمایشگاه برگزار شود.
 مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان می‌گوید: برنامه‌های جذاب و مفرح برای خانواده‌ها نظیر اسب سواری، قایق سواری، پاراگلایدر سواری، بازی‌های محلی، نقاشی و برگزاری جشنواره فرهنگی با حضور مسئولان استانی، متخصصان و هنرمندان استان نیز در این جشنواره اجرا خواهد شد.
 وی اضافه کرد: این جشنواره با حضور و مشارکت ارگان‌ها و ادارات مختلف استانی و شهرستان و با محوریت فرمانداری شهرستان کارون، سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان برگزار می‌شود.

برچسب ها : برداشت چای ترش در کارون کارون اهواز خوزستان