شماره خبر : 27306
منتشر شده در مورخ : ۲۱ آبان ۱۴۰۲
ساعت : 12:27
فعالیت ۲۳۵ مرکز سلامت در روستا‌های خوزستان

فعالیت ۲۳۵ مرکز سلامت در روستا‌های خوزستان

 

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خوزستان : در روستا‌های استان به ازای هر چهار هزار نفر یک پزشک فعال است.

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان ، دکتر محمدرضا رضایی اظهار کرد: از این تعداد یک میلیون و چهارصد هزار نفر در روستا‌ها و ۶۰۰ هزار نفر در قالب صندوق بیمه همگانی (پنج دهک اول) بوده که حق بیمه آن‌ها از سمت دولت پرداخت می‌شود.

وی افزود: همچنین ۳۰۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه کارکنان دولت و بقیه افراد تحت پوشش بیمه سلامت استان در قالب کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی هستند.

سرپرست ادره کل بیمه سلامت خوزستان از وجود ۲۳۵ مرکز سلامت در روستا‌های استان خبر داد و گفت: این مراکز شامل پزشک، ماما و پرستار بوده و در برخی از روستا‌های با جمعیت بالا خدمات دندانپزشکی ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: در روستا‌های استان به ازای هر چهار هزار نفر یک پزشک، هفت هزار نفر یک ماما و هر ۱۵ هزار نفر یک دندانپزشک حضور داشته و به مردم خدمت رسانی می‌کند همچنین به زودی در روستا‌های استان یک کارشناس تغذیه و روانشناسی حضور خواهد داشت.

رضایی به فعالیت ۴۸۰ پزشک در مراکز سلامت روستایی استان اشاره کرد و گفت: مراکز سلامت در برخی از روستا‌ها که جمعیت بالایی دارند به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: به دلیل نبود پزشک و دندانپزشک در برخی از روستا‌های استان، در ارائه خدمت به مردم با مشکل مواجه هستیم همچنین خدمات دندانپزشکی تنها در حد ویزیت و جرمگیری انجام می‌شود در حالی که سرانه دندانپزشک را به دانشگاه علوم پزشکی پرداخت می‌کنیم.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خوزستان گفت: در استان خوزستان با ۲ هزار و ۲۰۰ مرکز درمانی، بیش از ۷۰۰ پزشک، ۶۵۰ داروخانه، ۱۰۰ درمانگاه، ۱۰۰ مرکز ترک اعتیاد و ۵۳ بیمارستان قرارداد بیمه‌ای داریم.

وی ارائه خدمات از سوی بیمه سلامت به پنج دهک اول را رایگان عنوان کرد و گفت: سرانه حق بیمه سلامت در سال ۱۴ میلیون و ۳۵۰ هزار ریال بوده که دهک‌های ۶، هفت، هشت و ۹ به ترتیب ۲۰، ۳۰، ۴۰ و ۵۰ درصد حق بیمه را پرداخت می‌کنند.

رضایی به سامانه اطلاع‌رسانی بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: بیمه شدگان می‌توانند شکایات، سوالات و ابهامات خود را با سامانه پاسخگویی ۱۶۶۶ در میان بگذارند.

گفتنی است استان خوزستان با جمعیت بیش از پنج میلیون نفر، جزو استان‌های پرجمعیت کشور به شمار می‌رود.

برچسب ها : روستا‌های خوزستان مراکز سلامت در روستا‌های خوزستان خوزستان