شماره خبر : 27472
منتشر شده در مورخ : ۲۸ آبان ۱۴۰۲
ساعت : 8:46
اجرای بیش‌از ۱۹۰۰ برنامه در هفته بسیج در خوزستان / ملت فلسطین نیازمند حمایت مادی و معنوی است

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج ) خوزستان :

اجرای بیش‌از ۱۹۰۰ برنامه در هفته بسیج در خوزستان / ملت فلسطین نیازمند حمایت مادی و معنوی است


سردار شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج )خوزستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که روز شنبه ۲۷ آبان ماه در  سالن جلسات ستاد کنگره  شهدای خوزستان در اهواز برگزار شد، به تشریح برنامه های هفته بسیج پرداخت .
 سردار سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور گفت : از ۲۹ آبان ماه هفته بسیج آغاز و‌ تا ۵ آذر ادامه دارد و شعار امسال هفته بسیج، ” بسیج ، امید ملت ایران” است.
سردار شاهوار پور بیان کرد : دوشنبه نخستین روز هفته بسیج تحت عنوان «بسیج ،جهاد ،خدمت سازندگی نام گرفته که برنامه های متعددی در سطح استان در این خصوص برگزار میشود و سه شنبه روز دوم بسیج تحت عنوان «بسیج ، پیشرفت ،عزت و افتخار نامگذاری شده است .
وی افزود : چهارشنبه اول آذر ماه ، سومین روز هفته بسیج است که روز بسیج ولایت باوری ، باور انقلابی و تمدن ساز نامگذاری شده و پنج شنبه دوم آذر ماه ،بسیج ،مقاومت ،ایثار و‌شهادت نامگذاری شده است .
سردار شاهوار پور ، روز جمعه چهارم آذر ماه را تحت عنوان بسیج ،ایمان ،بصیرت افزایی و شنبه پنجم آذر ماه را تحت عنوان بسیج ،جهاد علمی، اعتلای فرهنگ و یکشنبه ششم آذر ماه را روز بسیج ،دفاع ،امنیت و‌اقتدار اعلام کرد.
فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج ) خوزستان در این نشست خبری گفت : در هفته بسیج مجموعا ۱۹۳۹ برنامه در سطح استان اجرا می‌شود که ۱۷۳۶ برنامه آن در سطح پایگاه های مقاومت بسیج استان پیش بینی شده است .
سردار شاهوار پور با اشاره به اینکه ۲۰۳ برنامه طی هفته بسیج در استان توسط اقشار مختلف برگزار میشود تصریح کرد : در حوزه خدمات رسانی و سازندگی ۲۲ برنامه محوری در سطح استان به اجرا در می آید .
وی ،‌برگزاری نمایشگاه های اقتصاد مقاومتی ،افتتاح پروژه های مختلف اقتصادی، راه اندازی کارگاه های کارآفرینی‌خیاطی ویژه بانوان ،کارگاه صنایع دستی و تبدیلی و پرورش قارچ را گوشه ای از برنامه های مختلف هفته بسیج بیان کرد.
این مقام مسئول تصریح کرد : افتتاح مدرسه ، اعزام گروههای جهادی به مناطق محروم شامل گروهای پزشکی و خدمات عمرانی به مناطق محروم و اقشار محروم و واکسیناسیون دام بخش دیگر برنامه های اجرایی هفته بسیج است .
وی در ادامه تشریح برنامه های هفته بسیج ، اهدای جهیزیه به زوج‌ های جوان ،توزیع مصالح پشتیبانی گروههای جهادی ،میز خدمت ،رزمایش های کمک مومنانه ،تجلیل از پزشکان جهادی ،کاشت نهال بصورت گسترده در سطح استان با توجه به تاکید مقام‌معظم رهبری را از دیگر برنامه های هفته بسیج خواند.
طبق گفته های سردار شاهوار پور ، در عرصه برنامه های فرهنگی و معنوی ، برنامه های اجرایی هفته بسیج شامل اجرای تولیدات فرهنگی ، اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی ،غبار روبی مزار شهدا ، نواختن زنگ بسیج مدارس ، اجتماع دختران حاج قاسم ، برگزار ی اردوهای راهیان پیشرفت است. ‌
وی افزود: افتتاح طرح جوان ماهر ،افتتاح کتابخانه ،برگزاری یادواره آبروی محله و تجمع ۳۰ هزار نفری بسیجیان در سراسر استان و مرکز شهرستان ها از دیگر برنامه های هفته بسیج هستند .
*برگزاری کنگره شهدای خوزستان /تولید ۲۰۰ عنوان کتاب با موضوع شهدا*
فرمانده سپاه حضرت ولیعصر خوزستان در نشست خبری هفته بسیج در جمع اصحاب رسانه گفت : امسال کنگره شهدای استان را برگزار می کنیم و بدین وسیله تکریم مقام شامخ شهدا بویژه شهدای بسیج را خواهیم داشت .
سردار شاهوار پور گفت : تا کنون سه میلیون آثار فرهنگی شهدا جمع آوری شده است و تولید۲۰۰ عنوان کتاب در دستور کار ما قرار گرفته است .
وی در توصیه اش به دانشجویان و اساتید دانشگاه از آنها خواست بر جمع آوری آثار جمع آوری شده از زندگی شهدا تمرکز و هر دانشجو اثری از یک شهید را در قالب آثار فرهنگی داشته باشد.
*جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار و‌مردم فلسطین محکوم است *
فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عچ ) خوزستان در بخش دوم صحبتهای خود ، به حوادث تلخ کشتار مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی اشاره و این جنایات را محکوم کرد .
سردار شاهوار پور اظهار کرد: حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی با ارسال سلاح و‌تجهیزات نظامی و حضور نیروهای ارتش آمریکا ، نوعی حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی برای کشتار مردم فلسطین است که آن را محکوم می کنیم.
وی افزود : امروز یک ارتش با تجهیزات کامل هدف نظامی خود را کشتار کودکان و زنان و مردم بیگناه بستری شده در بیمارستان ها قرار داده اند و با بی رحمانه ترین سلاح ها، مردم بیگناه غزه را مورد هدف گلوله قرار داده و حتی آب و برق را بر روی مردم قطع کرده اند.
این مقام مسئول گفت : سالهای سال است که جنایاتی اینچنین در اردوگاه ها در منطقه غزه علیه مردم فلسطین انجام شده اما حماس و رزمندگان فلسطین هرگز دست از مبارزه بر نداشته و حتی اگر یک نفر باقی بماند در مقابل ظلم آنها مقاومت می کند.
سردار شاهوار پور  افزود : مردم سلحشور و وفادار خوزستان هم در سالهای گذشته طعم تلخ جنگ را در نقاط مختلف اعم از خرمشهر ،ابادان ، هویزه ، دزفول و دیگر نقاط استان چشیده و جنگ را تجربه کرده آند . زنان و کودکان زیادی هم در طول هشت سال دفاع مقدس در اثر بمبارانهای رژیم بعث عراق به شهادت رسیدند و در همه این دوران ها بسیج کنار مردم در میادین مختلف حضور فعال داشته و شهدای زیادی تقدیم به کشور کرده است .
فرمانده سپاه حضرت ولیعصر خوزستان (عج ) تصریح کرد  : هشت سال دفاع مقدس و‌شهدایی که بسیج تقدیم کشور کرده ،نشانه های آشکار حضور بسیج در صحنه های مختلف برای دفاع از میهن است بطوریکه حتی در حوادث غیر مترقبه مانند سیل و زلزله هم مردم را تنها نگذاشته است .
وی خاطر نشان کرد :ملت فلسطین نیاز به پشتیبانی مادی و معنوی دارد و‌ علاوه بر کشور ما ،همه‌مسمانان و حتی مردم اروپا و آفریقای جنوبی و کشورهای منطقه از مظلومیت مردم فلسطین متاثر و‌ کشتار مردم غزه را محکوم کرده اند‌

برچسب ها : فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج ) خوزستان سردار شاهوار پور کنگره شهدای خوزستان