شماره خبر : 27638
منتشر شده در مورخ : ۴ آذر ۱۴۰۲
ساعت : 9:15
اخبار امید آفرین از رکورد شکنی در تولید صنعت لوله سازی

اخبار امید آفرین از رکورد شکنی در تولید صنعت لوله سازی


 
مدیر عامل شرکت لوله سازی اهواز از افزایش تولید و رکوردشکنی این شرکت در سال جاری خبر داد.
به گزارش خبرنگار نور خوزستان، هوشنگ احمدی سرصحرا، مدیر عامل شرکت لوله سازی خوزستان روز پنجشنبه ۲ آذر ماه در جمع خبرنگاران گفت؛ شرکت لوله سازی خوزستان با قدمتی بیش از ۵۰ سال یکی از شرکت های اصلی تولیدی کشور در زمینه انرژی و صنعت است که عملیات ساخت و پوشش لوله‌ را بر عهده دارد.
وی گفت: این شرکت‌ در چهار ماهه گذشته در زمینه تولید لوله ۵۲ درصد و در زمینه پوشش لوله بیش از ۸۰ درصد ، و در مجموع ۶۰ درصد افزایش تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته رقم خورده است.
سر صحرا ضمن اعلام اینکه ظرفیت اسمی تولید شرکت لوله سازی اهواز حدود ۸۰۰ هزار تن در سال است، گفت: شرکت‌ لوله سازی اهواز در طی سال گذشته ۹۳ هزار تن تولید داشت، اما از ابتدای سال جاری تاکنون، با ۱۰۲ هزار تن تولید رکورد ۱۲ ماه گذشته شکسته شد.
وی در ادامه گفت: حجم تولید لوله از ابتدای سال جاری تا کنون حدود ۵۰۰ کیلومتر و در بخش پوشش لوله نیز ۲۴۰ کیلومتر بود که معادل ۷۰۰ هزار متر مربع افزایش داشت.
وی یادآور شد: تنها در چهارماهه دوم سال جاری، تولید لوله رشد ۵۸ درصدی و پوشش لوله رشد ۸۲ درصدی را  نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.
 مدیر عامل شرکت لوله سازی اهواز تولید لوله های انتقال نفت و گاز را ماموریت اصلی این شرکت عنوان کرد و گفت: لوله های تولیدی به دو بخش محصولات نفتی که حاوی گاز H2S هستند و محصولاتی که حاوی H2S نیستند تقسیم می شود. به موادی که حاوی گاز H2S ، ترکیبات گوگرد هستند، ترش، و محصولاتی که در این مسیر قرار دارند، محصولات ترش می گویند و لوله هایی که برای انتقال این مواد استفاده می شوند باید از ترکیبات شیمیایی خاص و استاندارد بالا برخوردار باشند تا از بروز حوادث جلوگیری شود. وی یادآور شد که تولید مواد اولیه، ساخت لوله و تکنولوژی و علمی که برای طراحی این محصولات استفاده می شود بسیار گران است و لوله سازی اهواز تنها تولید کننده لوله های سرویس  ترش در ایران است.
 احمدی سرصحرا عنوان کرد: شرکت لوله سازی اهواز از سال ۴۷ تاکنون فعال است ولی تاکنون هیچگونه صادراتی نداشته است که در این زمینه کارگروهی برای بررسی صادرات تشکیل شده است.
مدیرعامل لوله سازی اهواز، با اعلام اینکه ۱۴ نمونه قرارداد کار در این شرکت وجود دارد، گفت: حل مشکلات بیمه تکمیلی، بسته های حمایتی پرسنل، حل مشکلات شهر و فضای پیرامونی شرکت، تعدیل فاصله میان حقوق کارکنان... از اولویت های این شرکت می باشند. 
وی با اعلام پرداخت ۳۰۰ فقره تسهیلات ۴ درصدی بانک مهر به پرسنل گفت: از حدود ۲۵۰ نفر از ایثارگران ۲۱۵ نفر تبدیل وضعیت شده اند. همچنین ۶۰۰ نفر از کارکنان با اولویت سابقه تبدیل وضعیت و رسمی شدند. 
هدف بسیج رسانه‌ پیوند رسانه و صنعت است.
مسئول بسیج رسانه خوزستان اردوهای راویان پیشرفت را مصداق بارز جهاد تبیین عنوان کرد و با بیان اینکه هدف برگزاری اردوهای راویان پیشرفت، پیوند رسانه و صنعت است، گفت: باید در بحث امید آفرینی و اقداماتی که در حوزه های جهاد خدمت و جهاد تبیین می شود اطلاع رسانه کرده تا در مقابل هجمه معاندین ایستادگی کنیم.
سجاد بهمئی در حاشیه بازدید خبرنگاران از شرکت لوله سازی اهواز اظهار کرد: نیاز است که اصحاب رسانه به عنوان سفیر روشنگر در سطح افکار عمومی دستاوردها را به رشته تحریر در آورند. 
وی افزود: با ظرفیتی که رسانه ها دارند وظیفه‌ داریم اخبار امیدبخش و امید آفرین در حوزه صنعت را مخابره کنیم و در مقابل جنگ ترکیبی، روایت و جنگ شناختی که توسط دشمن علیه ما ایجاد شده ایستادگی کنیم تا دستاوردهای جوانان را در حوزه صنعت به سمع و نظر افکار عمومی برسانیم.

برچسب ها : صنعت لوله سازی شرکت لوله سازی خوزستان مدیرعامل لوله سازی اهواز احمدی سرصحرا