شماره خبر : 27831
منتشر شده در مورخ : ۱۰ آذر ۱۴۰۲
ساعت : 15:19
" امید آفرینی، رسالت رسانه" بسیج رسانه خوزستان موفق ترین سازمان در کشور

" امید آفرینی، رسالت رسانه"

" امید آفرینی، رسالت رسانه" بسیج رسانه خوزستان موفق ترین سازمان در کشور


به گزارش خبرنگار نور خوزستان، نشست تخصصی جبهه رسانه انقلاب و اختتامیه جشنواره رسانه ای سرزمین مقدس در روز پنجشنبه ۹ آذرماه با حضور سجاد بهمئی، مسئول بسیج رسانه خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا رستگار، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ولی عصر (عج)، سرهنگ پاسدار عادل ساری، معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی عصر (عج)، مجید منادی، مدیر کل ارشاد اسلامی خوزستان ، سرهنگ مسعود نعمتی، مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه حضرت ولی عصر (عج)، ایراندخت کاشانی، مسئول بسیج خواهران رسانه خوزستان و اعضای بسیج رسانه خوزستان در سالن جلسات هتل مجتمع فرهنگی فجر اهواز برگزار شد.  
در این نشست مسئول بسیج رسانه خوزستان، بر ضرورت تشکیل جبهه واحد اصحاب رسانه برای مقابله با هجوم دشمن تاکید کرد.
سجاد بهمئی در آستانه انتخابات پیش رو از اصحاب رسانه خواست از تمام ظرفیت های خود  استفاده کرده و با تشکیل یک جبهه واحد مردم را به سوی مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت کنند.
مسئول بسیج رسانه خوزستان، با تاکید بر وضعیت حساس کنونی گفت: در جبهه رسانه انقلاب به دنبال این هستیم با استفاده از ظرفیت خبرنگاران در ثبت وقایع مهم تاریخی استفاده شود و با شناسایی نقشه های دشمن در زمان مناسب با آن مقابله کنیم.
وی افزود: در جبهه رسانه انقلاب، همه رسانه ها ثابت کرده اند که با یک اتحاد و همدلی در مقابل هجمه های رسانه ای دشمن، با یک جریان موفق اخبار ناامید کننده را خنثی و در عین حال جریان مثبت آفرینی را ایجاد کنند.
وی روشنگری و دعوت مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات را جبهه رسانه انقلاب، و جهاد تبیین، جهاد خدمت و جهاد  امید آفرینی را سه حوزه آن عنوان کرد و گفت: مهمترین محور و برنامه های بسیج برپایه این سه حوزه طراحی شده و از رسانه انتظار می‌رود در این سه حوزه نقش آفرینی و با یک اتحاد و همدلی در مقابل هجمه های دشمن ایستادگی کنند.
وی در ادامه گفت: رسانه ها باید در خود و دیگران بصیرت افزایی کنند و با استفاده از آن در جهاد تبیین نسبت به امید آفرینی در جامعه نقش آفرینی کنند.
مسئول بسیج رسانه گفت: باید به این نتیجه برسیم که همه رسانه ها در قالب بسیجی بودن و در یک تشکیلات بسیجی فعالیت داشته باشند و یک شبکه عظیم برای جبهه رسانه تشکیل و در مقابل هجمه ها ایستادگی کنند.
وی ترویج امید آفرینی در جامعه را وظیفه رسانه ها دانست و در ادامه گفت: بصیرت افزایی، یعنی آگاهی بخشی. در بحث خلاقیت و تولید ایده پرداز باشیم و در کارهای بزرگ احساس ناتوانی نکنیم، ماهیت بسیجی بودن خود را قدر بدانیم و امید به آینده را از دست ندهیم.
در ادامه این نشست، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا رستگار، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ولی عصر (عج)، تقابل استکبار با موحدین را دو خط موازی عنوان کرد که هرگز به یکدیگر نخواهند رسید.
وی جنگ سخت، جنگ نیمه سخت و جنگ نرم را  سه شیوه تقابل دشمن بر شمرد و گفت: به شهادت تاریخ دنیای استکبار در این جنگ ها با شکست مواجه شد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه، با یادآوری اینکه انقلاب اسلامی در جنگ سخت و نیمه سخت هزاران شهید داده است گفت: در جنگ نرم با هدایت مقام معظم رهبری، استمرار ولایت امام و بصیرت مردم، دشمن قادر نبود موفقیت قابل توجهی به دست آورد.
وی با بیان اینکه  جنگ نرم چهار محور دارد گفت: دشمن به دنبال تغییر باورها، اعتماد، آگاهی و اراده ملت ما است و قصد دارد ایمان، اعتماد و آگاهی ما به ولایت را منحل و جامعه اسلامی را از امامت ناامید کند.
حجت الاسلام رستگار، تحریف باورها، اعتمادها و اراده با دروغ و نیرنگ و تحریف و شایعه سازی را ستون فقرات جنگ شناختی دشمن برای رسیدن به اهداف خود ذکر کرد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ولی عصر (عج)، انقلاب اسلامی را تاثیرگذارترین تفکر و اندیشه در مقیاس بین المللی، و رسانه را عنصر کلیدی برای تغییر افکار عمومی عنوان کرد و گفت: امروزه دشمن به واسطه رسانه به دنبال القای خود به مخاطبان است و جهاد تبیین تمام امید دشمنان را باطل می کند، زیرا تمام پرده هایی که روی واقعیت ها افکنده شده را کنار می‌زند.
وی با اشاره به انتخابات، و  نقش رسانه ها در خنثی کردن نیرنگ ها و شایعات دشمن گفت: اکنون در آستانه انتخابات سرنوشت ساز هستیم. اهمیت انتخابات امسال به قدری مهم است که حضرت آقا، چهار راهبرد سلامت، رقابت، مشارکت و امنیت را برای حضور حداکثری مردم در انتخابات بیان کردند.
رستگار با تاکید بر تلاش دشمن برای ناسالم جلوه دادن انتخابات گفت: انتخابات برای ما هم یک فرصت و هم تهدید است، زیرا دشمن متوجه شده که می تواند از روزنه انتخابات مدیریت کشور را تغییر دهد و تلاش خود را در فتنه ۸۸ انجام داد اما در تمام عرصه ها شکست خورد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ولی عصر گفت: رسانه ها باید اولین روایتگر باشند، زیرا راهبرد مقام رهبری، امید آفرینی و استراتژی دشمن نا امیدی است.
وی جمهوری اسلامی ایران را یک تفکر و اندیشه فرامرزی عنوان کرد و گفت: یکی از نقش آفرین ترین پیام رسان ها، اصحاب رسانه هستند. باید این پیام را به جهانیان برسانیم که انقلاب اسلامی ایران ماندنی است و تا ریشه کن کردن ظلم و ستم ایستادگی خواهد کرد.
 مجید منادی مدیر کل ارشاد اسلامی خوزستان، ضمن یادآوری تلاش دشمن در برای تبدیل مسائل خوزستان به یک شکاف اجتماعی سیاسی، از رسانه ها خواست با اتکا بر تقوای جمعی، مانع سوء استفاده دشمن از مشکلات شوند.
وی افزود: استان خوزستان دارای ظرفیت های مهم در بخش های فرهنگی و اجتماعی است که یکی از آنها رسانه است.
منادی رسانه های خوزستان را سرمایه هایی ارزشمند دانست و گفت: رسانه باید مشکلات را به شکل واقعی بیان کنند. 
وی در ادامه ایجاد خطای محاسباتی را از راهبردهای دشمن در حوزه رسانه ذکر کرد و گفت: ضریب بیش از اندازه دادن به مشکلات ایجاد خطای محاسباتی می کند  تا رسانه ها  در تعیین اولویت و نحوه پردازش خطا ایجاد کنند.
مدیر کل ارشاد اسلامی خوزستان، اظهار کرد: رسانه های خوزستان همیشه با وجود مشکلات در همه مسائل حضور مؤثر و ارزشمند داشته که همین امر دشمن را ناامید کرده است.
در پایان این نشست از برندگان جشنواره رسانه ای سرزمین مقدس، و همچنین از اعضای بسیج رسانه خوزستان به خاطر تلاش و همکاری در جبهه رسانه تجلیل به عمل آمد.
لازم به ذکر است  که در جشنواره مالک اشتر سازمان بسیج  مستضعفین کشور که با حضور سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و جمعی از فرماندهان ارشد  سپاه های استانی در تهران برگزار شد، سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان برای سومین سال متوالی به عنوان مقام برتر سپاه کشور انتخاب و لوح تقدیر به سردار سرتیپ پاسدار حسن شاهوار پور تقدیم شد. همچنین در این جشنواره  سازمان بسیج رسانه خوزستان به عنوان موفق ترین سازمان بسیج رسانه کشور برگزیده و از مسئول و کارکنان آن با اهدای لوح سپاس و لوح افتخار تقدیر به عمل آمد.

برچسب ها : رسانه بسیج رسانه خوزستان بسیج رسانه خوزستان