شماره خبر : 27898
منتشر شده در مورخ : ۱۲ آذر ۱۴۰۲
ساعت : 13:51
دستور قضایی برای جلوگیری از آتش سوزی زباله ها در چهار شهرستان خوزستان

دستور قضایی برای جلوگیری از آتش سوزی زباله ها در چهار شهرستان خوزستان

 

دادستانی اهواز دستور پاکسازی سریع محل‌های انباشت پسماند و جلوگیری از آتش سوزی زباله در چهار شهرستان خوزستان را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت:  پیرو  درخواست  این اداره کل معاون حقوق عامه دادستان مرکز  استان ، دستور قضایی پاکسازی محل‌های انباشت و تخلیه پسماند در شهرستان‌های اهواز، باوی، کارون و حمیدیه را صادر کرد.

فرهاد قلی نژاد افزود: این اقدام که در راستای اجرای طرح خوزستان پاکیزه و جلوگیری از آلودگی محیط زیست انجام شد، شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی متولی در این چهار  شهرستان موظف به پاکسازی  محل‌های انباشت و تخلیه پسماند‌ها در مدت ۱۵ روز شدند.

وی ادامه داد:هر گونه تخلیه و انباشت پسماند‌ها در معابر و محیط‌های غیر مجاز وفق ماده ۲۰ قانون مدیریت پسماند‌ها ممنوع است و آتش سوزی پسماند‌ها یکی از مهمترین علل ایجاد آلودگی هوا در شهرستان اهواز و سایر شهرهاست.

پورسلیم معاون حقوق عامه دادستان کل استان خوزستان نیز ضمن تاکید بر پیگیری موضوع گفت: دستگاه‌های اجرایی متولی مدیریت پسماند‌ها باید به وظیفه قانونی خود در مدیریت پسماند‌ها عمل نمایند و ظرف مدت ۱۵ روز محل‌های تخلیه و انباشت پسماند‌ها پاکسازی و نتیجه اعلام گردد.

 

برچسب ها : آتش سوزی خوزستان زباله