شماره خبر : 27988
منتشر شده در مورخ : ۱۵ آذر ۱۴۰۲
ساعت : 10:57
بهره مندی ۲ هزار روستای خوزستان از اعتبارات عوارض آلایندگی

بهره مندی ۲ هزار روستای خوزستان از اعتبارات عوارض آلایندگی


استاندار خوزستان: تاکنون ۲ هزار روستا با عوارض الایندگی آسفالت شده و رونق پیدا کرده اند و رضایت‌مندی خوبی در روستا‌ها ایجاد شده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، علی اکبر حسینی محراب عصر امروز در نشست شورای اداری خوزستان که با حضور دکتر احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد، در رابطه با سه طرح آب‌رسانی غدیر، کوثر و فدک اظهار کرد: طرح آبرسانی فدک از دریاچه سد کارون آغاز شده و تا ایذه ادامه دارد و در صورت تکمیل ۳۳ کیلومتر باقی مانده، شهر‌های ایذه و نفت سفید و... از نعمت آب شرب بهره‌مند می‌شوند.
وی با بیان اینکه بعد از اتمام این طرح‌ها به پایداری آب می‌رسیم، افزود: از طرح آبرسانی کوثر نیز ۱۲ درصد دیگر باقی مانده است که در صورت تکمیل، آب را به شهر‌های هندیجان، امیدیه، رامشیر و.. می‌رساند.
استاندار خوزستان یادآور شد: بنا به دلایل مختلف بیشتر پروژه‌های خوزستان ملی است.
وی ادامه داد: لایروبی رودخانه‌ها به ویژه رودخانه اروند بسیار حائز اهمیت است که امیدوار هستیم برای حل این مساله با کشور عراق به توافق برسیم.
حسینی محراب گفت: درخواست بخش خصوصی بالا بردن سهیمه استان برای صنایع پایین‌دستی است که تاکنون ۳۰ درصد آن محقق شده و امیدوار هستیم مابقی خوراک مورد نیاز کارگاه‌ها را تامین کنیم.
وی تصریح کرد: در بحث رهاسازی آب از پشت سد‌ها برای اینکه آب در سمت روستا‌ها پیشروی نکند نیاز است که تقویت سازه‌ها انجام شود.
استاندار خوزستان همچنین گفت: برخی از سرمایه‌گذاران ما از شرکت‌های فولاد دیگر یا بازار بورس اقدام به خرید و تامین مواد اولیه مورد نیاز خود می‌کنند و به دلیل هزینه‌های حمل و نقل به استان مراجعه نمی‌کنند.
وی در خصوص طرح کمربندی اهواز نیز گفت: اگر این طرح انجام شود بسیاری از مشکلات ما حل می‌شود و نیاز است که وزارت راه مجدانه در این طرح ورود کند.
استاندار خوزستان یادآور شد: امیدوایم برای حل مشکل مالی مترو از فایناس استفاده شود تا ظرف یکسال و نیم آینده شاهده بهره برداری از فاز اول قطار شهری اهواز باشیم.
وی افزود: تاکنون ۲ هزار روستا با عوارض الایندگی آسفالت شده و رونق پیدا کرده اند و رضایت‌مندی خوبی در روستا‌ها ایجاد شده است.
استاندار خوزستان تصریح کرد: در اربعین همه مدیران دستگاه‌ها پای کار بودند، اما چند جاده اصلی از قبیل، جاده اهواز خرمشهر، اهواز_ سوسنگرد_ چذابه و عبدالخان و چذابه داریم که باید تمهیداتی اندیشیده شود تا مشکل تعریض جاده‌ها و بهسازی آن‌ها حل شود.
وی همچنین بیان کرد: ۶۷ درصد گردش مالی شرکت‌های استان خارج از استان و مرکز است در صورتی که اگر در استان بماند اشتغال‌زایی خوبی ایجاد خواهد کرد.
 

 

برچسب ها : روستاهای خوزستان عوارض آلایندگی خوزستان