چهارخطه شدن محور اهواز -ملاثانی - شوشتر - دزفول به کجا رسید؟
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان آخرین وضعیت چهارخطه شدن محور اهواز -ملاثانی - شوشتر - دزفول را تشریح کرد.
رحمان بهرامی با اشاره به آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه چهارخطه محور اهواز -ملاثانی - شوشتر – دزفول اظهار کرد: این محور یکی از پرترافیکترین و حادثهسازترین محورهای ارتباطی استان است و همچنین از نظر مباحث پدافند غیرعامل برای ارتباط مرکز استان با نقاط مرکزی بسیار حائز اهمیت است.
وی افزود: طول این محور حدود ۱۲۰ کیلومتر است که از ملاثانی تا شوشتر حدود ۸۰ درصد مسیر چهارخطه شده و زیر بار ترافیک رفته است.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: در این محور یک دستگاه پل ۱۰۰ متری در محدوده بند قیر باید ساخته شود که در مرحله اولیه مطالعات است و به زودی در فرایند مناقصه قرار میگیرد.
بهرامی با اشاره به اینکه محور شوشتر به دزفول ۶۰ کیلومتر طول دارد، عنوان کرد: حدود ۳۰ کیلومتر از محور شوشتر - دزفول در حال ساخت است که حدود ۱۰ کیلومتر از آن به روسازی رسیده است.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه حدود ۹۰ درصد از مصالح پروژههای عمرانی از بیس شن، ماسه و آسفالت از این مسیر تامین میشود به همین دلیل از این محور به عنوان محور اصلی حمل مصالح در خوزستان نام برده میشود.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: زیرگذر شرافت که در این محور قرار دارد در حال ساخت است و حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. این زیر گذر به صورت دو عدد پل رفت و برگشت ساخته میشود که در حال حاضر یکی از پلها کامل شده است و به زودی عملیات پل دوم نیز آغاز میشود.
بهرامی خاطرنشان کرد: همچنین پل سیاه منصور که در این محور قرار دارد مطالعات اولیه آن در حال انجام است و به زودی فرایند مناقصه آن انجام میشود.
برچسب ها : استانی-اقتصادی اخبار اقتصادی - خوزستان جادههای خوزستان اداره راه و شهرسازي
- راوی گفت: هشدار به دولت در باره جهش تورم/خط قرمز استانداران مردم باشند نه نماینده
- راوی گفت: یافتن راه حلی غیر از تعطیلی مدارس، آزمونی برای موفقیت یا شکست مدیریت کلان استان است/سامانه ملی حمایت وزارت رفاه بسته است
- راوی گفت: آیا دستگاه قضائی مانع از ادامه چرخه بحران های بانکی خواهد شد؟/کاشت درخت نخل زینتی، با وجود درخت های پر بار سنتی استان به نفع کیست؟
- راوی گفت: عوامل وزارت کشور به جای کمک به تسریع پروژه قطار شهری، سنگ لای چرخ می گذارند
- راوی گفت: هشدار به دولت در باره جهش تورم/خط قرمز استانداران مردم باشند نه نماینده
- راوی گفت: یافتن راه حلی غیر از تعطیلی مدارس، آزمونی برای موفقیت یا شکست مدیریت کلان استان است/سامانه ملی حمایت وزارت رفاه بسته است
- راوی گفت: آیا دستگاه قضائی مانع از ادامه چرخه بحران های بانکی خواهد شد؟/کاشت درخت نخل زینتی، با وجود درخت های پر بار سنتی استان به نفع کیست؟
- راوی گفت: عوامل وزارت کشور به جای کمک به تسریع پروژه قطار شهری، سنگ لای چرخ می گذارند
