شماره خبر : 28093
منتشر شده در مورخ : ۱۹ آذر ۱۴۰۲
ساعت : 13:28
کمک ۳ هزار میلیاردی کمیته امداد و مراکز نیکوکاری خوزستان به نیازمندان

کمک ۳ هزار میلیاردی کمیته امداد و مراکز نیکوکاری خوزستان به نیازمندان

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خوزستان میزان تعامل‌های مالی این نهاد حمایتی و مراکز نیکوکاری استان برای کمک به نیازمندان را ۳ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، جمال شیبه در همایش تجلیل از موسسه‌های خیریه، مراکز نیکوکاری و گروه‌های جهادی خوزستان که امروز، یکشنبه ۱۹ آذرماه در محل مجتمع فجر سپاه اهواز برگزار شد، گفت: تعامل کمیته امداد با مراکز نیکوکاری برای حمایت هر چه بیشتر از اقشار کم برخوردار استان بیش از پیش قوت گرفته است و از ابتدای امسال تاکنون ۳ هزار میلیارد ریال تعاملات ریالی میان این نهاد‌ها برای کمک به نیازمندان انجام شده است.

وی افزود: مراکز نیکوکاری شرکای معنوی کمیته امداد هستند و در این مسیر مقدس انتظار داریم که همه مراکز با این نهاد حمایتی همکاری کنند.

شیبه با اشاره به ۳ هدف بزرگ در تاسیس این نهاد شامل؛ توجه ویژه به محرومان، توسعه فرهنگ نیکوکاری و رفع مشکلات محرومان با کمک خود مردم، ادامه داد: بر اساس تاکید مقام‌معظم رهبری، کمیته امداد باید بر کمک‌های مردمی تکیه کند و این تفکر در این نهاد حمایتی حاکم شده که از ظرفیت‌های مردمی و مراکز نیکوکاری استفاده بهتر شود.

لزوم استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای رفع محرومیت

حجت الاسلام عبدالرحیم سلطانی‌فر، نماینده مراکز نیکوکاری خوزستان گفت: مردم همیشه همیار این نظام بودند به همین دلیل همواره باید جایگاه آن‌ها حفظ شود و حل مشکلات آن‌ها در اولویت کار همه مدیران و مسئولان قرار گیرد.

وی افزود: با اعتماد به مردم و توجه به خواسته‌های آن‌ها بهترین نتیجه حاصل شده است.

حجت الاسلام سلطانی‌فر ادامه داد: در خوزستان ظرفیت‌های مردمی زیادی وجود دارد و باید از این موقعیت بهترین استفاده را برای رفع محرومیت انجام داد.

وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب مهمترین مسئله را حوزه فرهنگ می‌دانند، اضافه کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی ابزار و قوانینی دارد و باید برای ترویج یک فرهنگ جریان سازی مردمی انجام شود.

نماینده مراکز نیکوکاری خوزستان می‌گوید: امروز اصلی‌ترین مسئله در رفع محرومیت حل‌‍کردن مشکلات با توان خود فرد است و باید استقلال مالی در اقشار محروم تقویت شود.

وی گفت: در این شبیخون فرهنگی باید جریان‌سازی فرهنگی مردمی تقویت شود.

برچسب ها : کمیته امداد و مراکز نیکوکاری خوزستان کمیته امداد و مراکز نیکوکاری خوزستان