شماره خبر : 28338
منتشر شده در مورخ : ۲۸ آذر ۱۴۰۲
ساعت : 14:57
پاسخگویی ۱۰ روزه دستگاه‌ها در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات

پاسخگویی ۱۰ روزه دستگاه‌ها در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات


تمامی دستگاه‌ها براساس قانون تا ۱۰ روز موظف به پاسخگویی در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات هستند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، مدیر سامانه  انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در گفتکو ویژه خبری شبکه خوزستان  گفت: این سامانه در سال ۱۳۹۶ با هدف دسترسی آزاد  شهروندان به اطلاعات و اسناد راه اندازی شده است.
حسن صمیم نیک پی افزود: تمامی شهروندان می‌توانند با مراجعه  به نشانی  https://iranfoia.ir/ در این سامانه ثبت نام و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت نمایند.
وی با اشاره به اینکه اطلاعات افراد برای کمیسیون این سامانه قابل مشاهده است، ادامه داد: تمامی دستگاه‌های متصل به سامانه انتشار و دسترسی آزادبه اطلاعات به مشخصات افزاد دسترسی ندارند.
مدیر سامانه  انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات تاکید کرد: تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌ها موظف هستند در مدت زمان ۱۰ روز به سوالات و درخواست‌های شهروندان در این سامانه پاسخ بدهند و نظارت بر پاسخگویی دستگاه‌ها توسط دبیرخانه کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد انجام می‌شود.
نیک پی گفت: تاکنون ۷۹ شهرداری و ۴۶ شورای اسلامی شهر و روستا در استان خوزستان به سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات متصل شدند.
وی افزود: اولویت ما در این سامانه انتشار اسناد و اطلاعات بدون درخواست متقاضیان می‌باشد و شهروندان جهت عضویت در این سامانه ثبت نام کنند.
مدیر سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات ادامه داد: در این سامانه اطلاعاتی که به متقاضیان ارائه می‌شود از جمله  ضوابط، قوانین، مقررات، بخش نامه‌ها، درآمد‌ها و هزینه کرد‌های  دستگاه‌ها و سازمان‌ها  می‌باشد و اسنادی که محرمانه و  اطلاعات شخصی افراد باشد در آن ارائه نمی‌شود.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

برچسب ها : شورای اسلامی شهر و روستا در استان خوزستان استان خوزستان اطلاعات شخصی