شماره خبر : 28433
منتشر شده در مورخ : ۲ دی ۱۴۰۲
ساعت : 12:27
راه اندازی نخستین پارک ترافیک سه بعدی در اهواز

راه اندازی نخستین پارک ترافیک سه بعدی در اهواز

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز: نخستین پارک ترافیک سه بعدی در اهواز راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، حجت ا... سلیمانی در خصوص اقدامات حوزه حمل و نقل عمومی و ترافیک گفت: در این حوزه اقدامات جدید و تازه‌ای در سطح شهر صورت گرفته که بخشی از آن‌ها دستاورد‌های پژوهشی است که می‌تواند به عنوان یک دستاورد بزرگ برای سایر شهرداری‌های کشور و حوزه‌های فعال مدیریت شهری مورد استفاده قرار گیرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز با اشاره به بهره برداری از نرم افزار هوش مصنوعی در پردازش تصاویر دوربین‌های نظارتی سطح شهر گفت: این نرم افزار باعث ارتقاء ترافیکی برای شهروندان خواهد شد.

وی همچنین به اجرای پروژه موج سبز در تردد اشاره و تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات ما در این حوزه ایجاد موج سبز در تردد شهروندان پشت چراغ فرمان در معابری است که بیش از دو چراغ فرمان وجود دارد.

سلیمانی افزود: در حوزه آموزش ترافیک شهرداری اهواز استفاده از روش های روز دنیا در حوزه‌ی نوشتاری و مجازی در دستور کار این حوزه است.

وی همچنین از آموزش سالانه ۲۰ هزار دانش آموز جهت آموزش آخرین قوانین و مقررات در حوزه شهری با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز خبر داد.

سلیمانی در ادامه با اشاره به ایجاد نخستین پارک ترافیک سه بعدی با همکاری شرکت‌های دانش بنیان به صورت مجازی گفت: در این پارک شهروندان و دانش آموزان با استفاده از عینک‌های واقعیت مجازی که تدارک دیده شده است با محیط واقعی خیابان و خطراتی که می‌تواند در سطح خیابان اتفاق بیفتد آشنا شده و آن را لمس می‌کنند که این موضوع به ارتقا کیفیت آموزش کمک شایانی می‌کند.

برچسب ها : پارک ترافیک سه بعدی در اهواز اهواز خوزستان