شماره خبر : 28613
منتشر شده در مورخ : ۷ دی ۱۴۰۲
ساعت : 18:35
هدف راویان پیشرفت، امید و امید آفرینی

هدف راویان پیشرفت، امید و امید آفرینی


هفتمین اردوی راویان پیشرفت سازمان بسیج رسانه خوزستان در روز چهارشنبه ۶ دی‌ماه ۱۴۰۲ با حضور دکتر سجاد بهمئی رئیس سازمان بسیج رسانه خوزستان، مهندس علی محمدی مدیرعامل و  تنی چند از مسئولین شرکت فولاد اکسین خوزستان، و با حضور اصحاب رسانه خوزستان در محل این شرکت برگزار شد.
به گزارش خبرنگار نور خوزستان در ابتدای این نشست دکتر بهمئی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون نقش خبرنگاران در ثبت وقایع، در زمینه اهداف اردوهای راویان پیشرفت گفت: 
سه شاخص اصلی جهاد تبیین، جهاد خدمت و جهاد امید از اولویت های بسیج و سپاه و اردوهای راویان پیشرفت است و به دنبال خبرهایی هستیم که بتوانیم امید را در جامعه زنده ‌کنیم.
وی با اشاره تهاجم رسانه ای  دشمنان بر علیه افکار عمومی گفت:  ما در قرارگاه رسانه ای راویان پیشرفت به دنبال خنثی کردن این هجمه ها هستیم و با اقداماتی که در این حوزه در حال انجام است توانستیم هجمه های بسیاری بر علیه کشور و صنعت را خنثی کنیم. 
مسئول بسیج رسانه خوزستان در ادامه سخنانش افزود:  ما در راس بسیج و سپاه علاوه بر اینکه به دنبال امید و امید آفرینی هستیم و رسالت اصلی، ما امید و امید آفرینی در یک رسانه با اخلاق و حقوق مند است که تمام اصحاب رسانه در این حوزه فعالیت می کنند. 
بهمئی با یادآوری کمبودها و موانع موجود در جامعه گفت: رویکرد اصلی ما حل مسائل می باشد. همانطور که در هیئت های اندیشه ورز به دنبال حل مسائل هستیم.
وی در ادامه گفت: امروز وظیفه ما این است که موانع را بشناسیم و به عنوان رسانه در کنار مدیران و مسئولین بتوانیم از ظرفیت و قدرت رسانه برای خنثی کردن موانع استفاده کنیم.
دکتر بهمئی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: با توجه به اینکه به انتخابات نزدیک می‌شویم، رسانه امید و آگاهی بخش ما باید به رسانه بصیرت و تببین گر تبدیل شود. امروز در راستای مشارکت حداکثری، فرمایشات مقام رهبری باید سرلوحه کار قرار گیرند. وظیفه ذاتی ما این است که در این حوزه با انتشار اخبار امید آفرین و جریان سازی مثبت در قالب جبهه واحد رسانه انقلاب اسلامی بتوانیم باعث مشارکت حداکثری و اعتلای نظام و کشور باشیم. 
بهمئی پیرامون فعالیت اردوهای روایان پیشرفت بسیج رسانه خوزستان گفت: تاکنون هفت اردو برگزار شده و در دی‌ماه دو یا سه اردو برگزار خواهیم کرد و رویکرد ما به سمت کیفی سازی ، موضوع محور بودن، سوژه محور بودن، و تخصصی و علمی بودن اردوهای راویان پیشرفت است و در دستور کار قرار گرفته ، و در اردوهای بعدی از این مولفه ها استفاده خواهیم کرد.
پس از سخنان مسئول بسیج رسانه خوزستان، 
مهندس محمدی مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان جهاد تببین و امید آفرینی و حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را وظیفه همگانی عنوان کرد و گفت: یکی از مولفه های مهم بحث امید آفرینی است که با نشر  اخبار امید آفرین،  بتوانیم یک انتخابات خوب را برگزار کنیم.
مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان پیرامون اهمیت صنعت فولاد گفت: یکی از مولفه های ارزیابی پیشرفت کشورها در جوامع امروزی صنعت فولاد است هر کشوری که دارای صنعت فولاد باشد دارای قدرت برتر است‌ و بعد از نفت و پتروشیمی، سومین مولفه ایجاد قدرت و ارز آوری فولاد است. 
وی در ادامه گفت: در حال حاضر ۲ میلیون نفر در حوزه فولاد کشور مشغول به کار  می باشند و ۱۰ میلیون و پانصد هزار تن صادرات فولاد داریم که در افق ۱۴۰۴ به ۲ میلیون تن خواهد رسید. در این زمینه رشد ۴۵ درصدی داشتیم و جزو سه کشور برتر در زمینه صادرات بودیم.
محمدی پیرامون اهداف و عملکرد شرکت فولاد اوکسین خوزستان گفت: فولاد اکسین جزو یکی از ده کشور برتر دنیا در زمینه تولید ورق های عریض و جزو شش کشور برتر در فولاد حرارتی است. ورق های عریض برای ساخت لوله های نفت و گاز به کار می رود که تولید آنها فقط در فولاد اکسین صورت می‌گیرد. این ورق ها علاوه بر مصرف داخلی به سه قاره دنیا صادر می شود و شرکت فولاد اکسین به عنوان صادر کننده برتر کشور در زمینه فولاد انتخاب شد.
وی در ادامه گفت: ظرفیت اسمی تولید فولاد اکسین خوزستان یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن است که در سال های پیشین حدود ۷۰۰ هزار تن و در سال گذشته ۶۵۰ هزار تن تولید شد و امسال سقف ۸۰۰ هزارتن تولید را خواهیم داشت. در هشت ماهه امسال نسبت به هشت ماهه سال گذشته ۲۵ درصد رشد تولید داشتیم و سود شرکت در این مدت ۹۶ درصد بود. 
محمدی در زمینه تهیه مواد اولیه فولاد اکسین گفت: این شرکت مواد اولیه مورد نیاز خود را از شرکت فولاد مبارکه و فولاد هرمزگان تامین می کند، ولی  تصمیم گرفته شد کارخانه ای جهت تولید مواد اولیه تاسیس شود که باعث ارزش افزوده بسیار می شود و حدود ۲ هزار شغل مستقیم و ۷ هزار شغل غیرمستقیم در استان ایجاد می کند.
به گفته محمدی: شرکت فولاد اکسین در خط پایانی تولید قرار دارد و دارای کمترین میزان آلایندگی می باشد و با احیای واحد فولاد سازی، این شرکت به صنعت سبز و یکی از پیشرفته ترین تولیدکنندگان فولاد در ایران و جهان تبدیل خواهد شد.
در زمینه مسئولیت های اجتماعی و محرومیت زدایی محمدی اقداماتی مانند تامین ۲ هزار تن ورق فولادی برای ساخت پل عنافچه، توزیع بسته آموزشی و معیشتی و ارائه خدمات درمانی و توزیع داروی رایگان در مناطق محروم، خدمات شبانه روزی در پایانه مرزی شلمچه و ... را از جمله فعالیت های اجتماعی شرکت فولاد اکسین عنوان کرد. 
علاوه بر این تبدیل وضعیت پرسنل ایثارگر یکی از اولویت های مجموعه مدیریت این شرکت است که بر همین اساس بیش از ۱۸۰ نفر تبدیل وضعیت شدند.

برچسب ها : مناطق محروم پایانه مرزی شلمچه شرکت فولاد اکسین خوزستان