شماره خبر : 28744
منتشر شده در مورخ : ۱۱ دی ۱۴۰۲
ساعت : 13:30
معاون رییس کل دادگستری خوزستان: تفاهم‌نامه تاسیس هیات صلح ویژه اصحاب رسانه خوزستان منعقد شد

معاون رییس کل دادگستری خوزستان: تفاهم‌نامه تاسیس هیات صلح ویژه اصحاب رسانه خوزستان منعقد شد

 

رییس مرکز توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: تفاهم‌نامه تاسیس هیات صلح ویژه اصحاب رسانه و خبرنگاران بین شورای حل اختلاف و خانه مطبوعات استان منعقد شد.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر نقش اثرگذار رسانه و مطبوعات در تبیین، ترویج و تحقق فرهنگ صلح و سازش در جامعه بیان کرد: رسانه و مطبوعات باید قوه چهارم کشور معرفی شود، چرا که مدعی العموم و راهگشا در بسیاری از مسائل است.

وی افزود: دستگاه قضای استان و به ویژه شورای حل اختلاف خوزستان مصمم بر استفاده از ظرفیت اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ صلح و سازش و مبارزه با سنت‌های غلط در استان است.

حجت الاسلام امانت بهبهانی ادامه داد: اصحاب رسانه یکی از منابع مهم اطلاع رسانی ارزش های نظام و دستگاه قضایی هستند اما در مواردی مورد بی مهری برخی از سازمان‌ها، ادارات و نهادها قرار می‌گیرند به همین دلیل معاونت توسعه حل اختلاف استان در نظر دارد هیات صلحی برای رفع اختلافات این مجموعه با دیگر نهادها تشکیل و راه اندازی کند.

معاون رییس کل دادگستری خوزستان افزود: در راستای حفظ منزلت و جایگاه اصحاب رسانه و خبرنگاران استان و به منظور تعامل و همکاری‌های سازنده با مجموعه دادگستری و شورای حل اختلاف خوزستان، نشست‌های تخصصی و کاربردی با حضور قضات با تجربه و خبرنگاران برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، دستگاه قضای استان با راه‌اندازی هیات‌های صلح‌یار و ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی موفق به کسب عنوان مهد صلح و سازش برای خوزستان شد.

طبق اعلام رییس کل دادگستری خوزستان صلح و سازش در پرونده‌های قضایی خوزستان طی یک سال اخیر رشد ۵۰۰ درصدی داشته است.

 

برچسب ها : دادگستری خوزستان اصحاب رسانه خوزستان خوزستان